NOMADS

Lotniskowiec USS Nomad stacjonował na Pacyfiku, gdy księżyc uderzył w ziemię. Dziś statek jest upadłym gigantem, który powoli się rozkłada. Załoga, ostatni żołnierze Stanów Zjednoczonych, od dawna nie mają narodu, o który warto walczyć. Zamiast tego ogłosili statek swoim domem: dla nich ucieleśnia on ideały starego świata, w który wciąż wierzą.

Wydaje się, że minęło już trochę czasu. Na starym lotniskowcu panuje duży ruch tak jakby nie tkwił od dawna w mule suchego Pacyfiku. Byli żołnierze Marynarki Wojennej, samoloty i helikoptery niestrudzenie próbują przywrócić porządek. Ich celem jest uratowanie, naprawienie lub zachowanie wszystkiego co wiąże się ze starym światem. Z dumą nazywają się Nomad. W nowym świecie czują się jak sieroty, których poszukiwania domu właśnie się rozpoczęły.

Mimo ciężkiej pracy obawiają się, że nie zdążą zbudować silnej społeczności, która mogłaby powstrzymać Oni.

Wysyłają wozy bojowe, które mają walczyć z Oni, ale także z innymi uzbrojonymi grupami ocalałych. Ich okrzyk bojowy „Stary świat żyje tak długo, jak MY żyjemy!”.

Tsukuyumi

Codex

Styl gry Nomads znakomicie pasuje do strategii Uderz i Uciekaj. Wysoka mobilność niektórych jednostek można zostać sprytnie wykorzystana do okrążenia wroga i szybkiego wyeliminowania odizolowanych jednostek.

W walce mogą wyposażyć swoje oddziały w dodatkową broń, która może spowodować znaczne dodatkowe obrażenia. Broń zasadniczo nie musi być przypisywana do konkretnych jednostek ani obszarów i może być dowolnie użyta. Dzięki temu każdy Nomads może stać się niebezpiecznym wojownikiem.

Ich największa słabość polega na obronie, gdyż mają stosunkowo mały wskaźnik wytrzymałości. Dlatego ich motto brzmi: Atak jest najlepszą obroną. Staff Sergeants mogą używać min, aby zabezpieczyć podbite obszary lub drogi przejścia. Każda mina zadaje wystarczające obrażenia, aby zniszczyć małe jednostki, ale ich połączenie może być niebezpieczne nawet dla dużych oddziałów.

Grając Nomads najlepiej wykorzystać ich dużą mobilność by zaskakiwać przeciwnika posunięciami. Najlepiej nadają się dla graczy preferujących styl ofensywny.

Nomads mają tylko kilka specjalnych zasad, niedrogie jednostki, a ich siła najlepiej przejawia się w krótkiej grze. Dysponują niewielką ilością dodatkowych zasobów oraz działań, co ułatwia zarządzanie nimi, ponieważ można skupić się na podbijaniu terytoriów i niszczeniu jednostek przeciwnika.

Tsukuyumi - Nomads- frakcja

Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog