fbpx

NOMADS

NOMADS

trudność: łatwe
tryb dla 2 graczy: tak
zawartość podstawowej wersji gry

ZAWARTOŚĆ

15 jednostek
4 karty walki,
1 znacznik specjalny,
12 żetonów broni,
20 żetonów min,
20 znaczników terytorium,
1 kafelek bazy,
1 karta frakcji
CECHY SPECJALNE

  • Ponadprzeciętna mobilność.
  • Broń zwiększająca chwilowo siłę ataku.
  • Miny rażące najsłabsze jednostki.

FABULARNIE

Lotniskowiec USS Nomad operował na Pacyfiku, gdy Księżyc uderzył w Ziemię. Dziś statek jest upadłym gigantem w stanie rozkładu. Marynarze nie mają narodu o który warto walczyć. Ogłosili wrak swoim domem, który ucieleśnia im ideały starego świata.

Nomads

Minęło już trochę czasu. Na starym lotniskowcu panuje ruch, tak jakby nie tkwił od dawna na dnie suchego Pacyfiku. Byli żołnierze Marynarki Wojennej oraz przywrócone do życia pojazdy próbują przywrócić porządek. Ich celem jest zachowanie wszystkiego co wiąże się ze starym ładem. Z dumą nazywają się Nomads. W nowym świecie czują się jak sieroty, których poszukiwania domu właśnie się rozpoczęły.

Mimo ciężkiej pracy obawiają się, że nie zdążą zbudować silnej społeczności, która mogłaby powstrzymać ONI.

TAKTYKA

Styl gry Nomads znakomicie pasuje do strategii uderz i uciekaj. Wysoka mobilność niektórych jednostek można zostać sprytnie wykorzystana do okrążenia wroga i szybkiego wyeliminowania odizolowanych jednostek.

W walce mogą wyposażyć swoje oddziały w dodatkową broń, która może spowodować dodatkowe obrażenia. Broń zasadniczo nie musi być przypisywana do konkretnych jednostek ani obszarów i może być dowolnie użyta. Dzięki temu każdy Nomads może stać się niebezpiecznym wojownikiem.

 

 
Ich największa słabość to obrona. Jednostki posiadają  stosunkowo mało punktów wytrzymałości. Saperzy mogą podkładać min, aby zabezpieczyć podbite obszary lub drogi przejścia. Każda mina zadaje wystarczające obrażenia, aby zniszczyć małe jednostki, ale ich połączenie może być niebezpieczne nawet dla dużych oddziałów.

Grając Nomads należy wykorzystać ich ponadprzeciętną mobilność by zaskakiwać przeciwnika posunięciami. Najlepiej nadają się dla graczy preferujących styl ofensywny.
 
Tsukuyumi - Nomads- frakcja

Nomads mają tylko kilka zasad specjalnych,  tanie jednostki, a ich siła najlepiej przejawia się w krótkiej grze.


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog