WŁADCY UTRACONYCH MÓRZ
WŁADCY UTRACONYCH MÓRZ
trudność: |
ZAWARTOŚĆ
11 kart,
23 znaczniki, 11 jednostek, 1 planszetka frakcji |
CECHY SPECJALNE
|
Pobierz najnowszą instrukcję: Tsukuyumi_WladcyUtraconychMorz_Rules_PL
FABULARNIE
Po Wielkim Zderzeniu, oceany wyparowały, przynosząc zagładę miliardom istnień morskich. Wielkie ssaki, szczęśliwie uwięzione w niewielkich ocalałych akwenach, tak jak całe otoczenie uległy wpływowi Tsukuyumi i zaczęły mutować.
Poziom wód ich tymczasowego domu systematycznie opadał, jeszcze bardziej utrudniając beznadziejną walkę o przetrwanie. Zanim wody całkowicie wyparowały, walenie zdążyły przystosować się do nowego środowiska. Potężne, inteligentne i dumne wyruszyły w podróż szukając nowego miejsca dla siebie, dla rodziny.
Żyją legendą błękitnych oceanów, ławic ryb, fal oraz nieprzeniknionych głębin. W głębi duszy pragną tego bajkowego świata, ale czy tak naprawdę jeszcze do niego należą?
TAKTYKA
Wszystkie wieloryby są ociężałe i masywne - ich zasięg ruchu jest ograniczony tylko do jednego obszaru na fazę. Wykorzystanie akcji ruchu w fazie białej jest kluczowe do strategicznego rozstawienia jednostek.
Wieloryby nie mają bazy, nowe jednostki są wystawiane na obszarach z Malakiem, Anikiem lub Królem. Ich produkcja jest dość kosztowna. Jedyną jednostką, którą wystawiamy bezpośrednio na planszę jest Cielak, płacąc kolejne punkty produkcji rozwijamy Cielaka do Młodzika i dalej do większych jednostek.
Największą siłą Władców Utraconych Mórz są zdolności specjalne Oczyszczenie i Relokacja, które wykonują się podczas efektu frakcji. Oczyszczenie usuwa wszystkie znaczniki z obszaru, na których znajdują się wieloryby (również znaczniki terytorium), natomiast Relokacja pozwala Władcom na przesunięcie obcych jednostek na obszary przyległe.
Biorąc pod uwagę ich ograniczoną mobilność i stosunkowo wysoki koszt produkcji, wieloryby powinny trzymać się razem, aby chronić się nawzajem. Jednakże chcąc efektywnie wykorzystywać zdolności specjalne trzeba zaryzykować rozproszenie jednostek.
Władcy Utraconych Mórz dobierają i zagrywają karty wydarzeń na preferencyjnych zasadach. Możliwość kształtowania planszy, za pomocą kart wydarzeń jest istotnym elementem strategii.
Frakcja potrafi nagle i radykalnie zmienić stosunek sił na planszy. Jeżeli chcesz pokonać Władców musisz skoncentrować się na eliminacji ich jednostek i nie dopuszczać ich do własnych terenów. Nie ignoruj wielorybów, ich największą słabością jest mały zasięg ruchu - wykorzystaj to.