Legendarni ONI – WHAT
Cześć,
Udało się Wam odblokować WHATa – jednostkę legendarną ONI, która będzie elementem tylko polskiego wydania gry.
Czym właściwie są legendarni ONI?
ONI są zmutowanymi, bezmyślnymi kreaturami, które bezwarunkowo wypełniają wolę Białego Smoka.
Część z nich, ta bardziej inteligenta lub bardziej okrutna uzyskała wyższy status i możliwość podporządkowania sobie pomniejszych ONI.
Legendarni ONI posiadają wyjątkowe cechy, są wysoce niebezpieczni i nie mogą być ignorowani.
Nawet jedna jednostka potrafi zmienić układ sił na polu bitwy.
W grze.
Legendarni ONI są modułem w grze Tsukuyumi, którego użycie nie jest obowiązkowe jednak znakomicie urozmaica rozgrywkę.
Przed rozpoczęciem gry wszyscy gracze muszą podjąć decyzję czy chcą grać z legendarnymi ONI czy też nie.
Obowiązuje podstawowa zasada, że tylko jedna jednostka legendarna ONI może znajdować się na planszy.
Każda jednostka legendarne ma unikalne cechy na przykład:
Dark Observer ( w podstawowej wersji gry) – eliminuje jednostki zamiast podbijać obszar, ginie jako ostatnia na obszarze.
Abyssal ( w podstawowej wersji gry ) – w fazie zielonej każdy gracz wykonuje dodatkową akcję podboju tą jednostką i jednostkami na jej obszarze.
Defiler ( w rozszerzeniu Nowe Lądy ) – tak długo jak Defiler jest na planszy nie można podbijać obszarów Tsukuyumi (również środka Księżyca), należy wyeliminować go dwa razy zanim zostanie usunięty z planszy.
Three shadows ( w rozszerzeniu Nowe Lądy ) – trzy jednostki – nowe ONI mogą być wystawiani na ich obszarach lub obszarach przyległych.
Zadanie
Szukamy inspiracji na cechy specjalne WHATa i liczymy na Waszą pomoc.
WHAT jest zmutowaną żabą, jest marudny, egocentryczny i jest zielony. Wykorzystajmy charakter postaci, aby zdolności jednostki były spójne.
Na razie nie będziemy podsuwać Wam naszych pomysłów.
Zapraszamy do komentowania tutaj oraz pod postem na FB.
Po wybraniu kilku propozycji przeniesiemy dyskusję na grupę https://www.facebook.com/groups/tsukuyumi.
-
Widziałem na fb 😉 Z tymi maskotkami to trochę hardcore (bo nie masz jak ich wyprodukować ponownie) ale atak na sąsiednie pole… ciekawe…
-
Jego celem nadrzędnym jest zdobycie obszaru zielonego/żyznego. Gdy na nim przebywa jego statystyki podwajają się (zielony). Gdy osiągnie zielony obszar nie rusza się z niego, mimo woli graczy i zdolności ich frakcji (egocentryczny). Przy każdej nieskutecznej próbie eliminacji WHATa z planszy marudzi, że ktoś zakłócił jego spokój i jego statystyki powiększają się o np. +5.*
* wzmocnienia mogą się łączyć zgodnie z kolejnością działań matematycznych i wydarzeń w grze. To jest: Jeśli WHAT najpierw osiągnie zielony obszar to jego statystyki wynoszą 2*x. Jeżeli ktoś wtedy nieskutecznie go zaatakuję to 2*x +5.
Natomiast jeżeli najpierw będzie nieskuteczna próba zabicia, a dopiero potem osiągnie teren wtedy będzie (x+5) *2.Wydaje mi się to ciekawą opcją w sytuacji gdy ktoś będzie grał frakcją Dark Crusade. Ale też gdy przeciwnicy będą chcieli grać przeciw Sentinels. Dochodzi tutaj do strategii zagrań, jak poświęcić jednostki, aby wzmocnić WHATa i przyśpieszyć lub utrudnić wygraną.
-
Straszna maruda z niego! Fajny pomysł z podwojeniem statystyk, bo będzie to łatwe do zauważenia WHAT na terenie żyznym ok – to staty x2. To marudzenie i działania matematyczne + zapamiętywanie ile razy już przeżył trochę kłopotliwe ale pomysł zawsze może ewoluować 😉
-
To może jakaś kombinacja, że nieudana próba zabicia skutkuje złożeniem skrzeku – w końcu jest żabą. Potem wykluwa się z niego Oni? To składanie skrzeku można oczywiście traktować zupełnie niezależnie od terenu czy ataku. Albo jeszcze inaczej może WHAT jest jak Szatan Serduszko z DB i w momencie porażki wypluwa skrzek z którego powstaje Oni?
-
i kolejny pomysł tym razem ze skrzekiem! Muszę te wszystkie pomysły spisać!
-
– zmienia kolejność graczy lub
– po jej wejściu na dane pole wszystkie jednostki muszą cofnąć się do swoich baz lub
– eliminując jednostkę gracza na polach ONI dodaje się kolejna jednostkę ONI do gry -
Fajne pomysły!!
2. ucieczka do baz – czyli jedyna szansa na zabicie jej to pogoń? -
miałem na myśli to, że jeżeli What się poruszy i wejdzie na pole, gdzie są jednostki innych graczy to wszystkie te jednostki należy cofnąć na kafelek startowy danej frakcji. Nie umierają ale zaczynają od „miejsca startowego”.
ale pomysł z pogonią Whata też mi się podoba -
Tak, tak. Zrozumiałem że jednostki nie giną jednak się zastanawiam skoro uciekają jak WHAT wchodzi to jaki jest sposób aby go wyeliminować tę upartą żabę? 😀
-
Ucieczka jednostek to rzeczywiście świetny pomysł, ale mi osobiście on bardziej pasuje do jednostki Yaga
-
Hmmm, może połączyć z tym co napisane wyżej, że można wyeliminować tylko na żyznych terenach, albo na odwrót, że tam się może chować?
-
chowanie się na żyznych terenach to też dobry pomysł! 😀
Powiedz nam co myślisz!
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.