taktyczna gra karciana

wciągająca mechanika, przepiękne ilustracje, niezwykła fabuła

gra doceniona i wsparta przez społeczność zagramw.to

od grudnia 2018 w przedsprzedaży

Rdza i Ciemność

Rubież to świat ruin i cmentarzysk maszyn. Nasz świat znany z codzienności spadła okultystyczna zagłada. Grupa badaczy otworzyła bramę do Bezmiaru - drzemiących od zarania dziejów pokładów Ciemności - i wypuściła na świat upiory. Wielokształtna masa demonów łaknąca ludzkiej krwi zalała Ziemię. Ludzkość stanęła w obliczu niezrozumiałego i potężnego wroga, który budził najgłębsze przerażenie i którego nie imała się żadna broń. Rozgorzały straszliwe i druzgoczące wojny. Nuklearne eksplozje burzyły miasta i góry, pustynie płonęły zamieniając się w morza szkła, jeziora i rzeki wyparowywały, kwaśne deszcze i żrące wiatry targały obliczem świata.

Kim jestem?

Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie - czas obecnego właśnie dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z upiorami rozpada się, a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej wyciągają po niego ręce. Zgodnie z tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.

Jako mroczny czempion swojego Rodu staniesz do walki o najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich agentów oraz upiory do stref wpływu, odpierał ataki żałosnych wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił, przejmował kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Szczęk stali wyniesie się pod sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.

Żar - energia Rubieży

Od około tysiąca lat Rubież wchłania pływy Ciemności, odpryski zaklęć oraz dusze upiorów. W miejscach szczególnie chłonnych na te oddziaływania, energia krystalizuje się w postaci Żaru. Minerał ten jest niezwykle cenny, jest paliwem dla zaklęć i rytuałów, karmą upiorów oraz energią zasilającą niemożliwe machiny i latające statki. W grze Elekt Żar stanowi czynnik, który aktywuje zdolności specjalne Jednostek oraz chroni je przed unicestwieniem. To surowiec, którego strategiczne wydanie zmienia przebieg rozgrywki.

Gra Elekt osadzona jest w post apokaliptycznym świecie techno fantasy, stworzonym przez Michała Markowskiego i opisanym w podręczniku RPG Klanarchia.

Dowiedz się więcej o świecie gry z wywiadu z Michałem Markowskim (zostaniesz przekierowany na YouTube)

Mechanika gry

Mechanika gry daje graczom mnóstwo możliwości prowadzenia strategii, blefowania i dopiekania innym. Jak to wygląda? W grze znajdują się trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki. Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w różnych ilościach i kombinacjach). Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na końcu, ilość posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zgarnia kartę leżącą w Strefie i zapisane na niej Tytuły. Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry.

Regrywalność

Strefy, do których przydzielamy Jednostki zmieniają swoje właściwości w każdej rundzie. Ich kombinacje wraz z ponad 30 unikatowymi zdolnościami Jednostek gwarantują regrywalność i konieczność dostosowania swojej taktyki z rundy na rundę. W każdej turze zwiększamy rękę rekrutując nową Jednostkę Zaawansowaną. Grając w więcej niż 2 osoby istotną rolę odgrywają negocjacje. Nietrwałe sojusze będą się pojawiać i znikać jak fale, a gracz który za bardzo zbliży się do tronu, szybko ściągnie na siebie uwagę i stanie się wspólnym wrogiem reszty graczy.

Dowiedz się więcej o rozrywce (zostaniesz przekierowany na YouTube)

60 - 90 minut

2 - 4

16+ (przemoc)


Autor: Krzysztof Głośnicki
Ilustracje: Katarzyna Malinowska

Recenzje

Angry BoardGamer

"Elekt jest bardzo ciekawą pozycją dla fanów taktycznych karcianek, w których można składać ciekawe kombosy, a dynamicznie zmieniająca się sytuacja na stole jest dla nich jak woda na młyn. Dzięki kolejnym konfliktom w różnych strefach na wielu poziomach (rodzajach) konfrontacji, nie jest to prostacka wymiana zdolności z kart, a dość głęboka gra taktyczna z prawdziwego zdarzenia.” zobacz więcej

Sterta Gier

"Gra Elekt wydawnictwa What The Frog posiada dużą regrywalność i jeszcze więcej negatywnej interakcji. To intensywne móżdżenie i kombinowanie nad strategią zagrywania kart, tak by świetnie combować. A jeśli wciąż się wahacie, to przyjrzyjcie się jeszcze raz ilustracjom. Petarda!" zobacz więcej

Fani Gier

"Elekt to debiutancki tytuł Krzysztofa Głośnickiego oraz wydawnictwa What The Frog. Okazało się, że jest również grą pełną niespodzianek. Zaczynając od tematu mrocznego fantasy, który świetnie oddają przepiękne grafiki, a kończąc na solidnej rozgrywce dającej mnóstwo satysfakcji. Ciekawe połączenie zarządzania ręką oraz kontroli terenu zaowocowało pełną napięcia grą, w której nawet decyzje przeciwnika mają wielkie znaczenie." zobacz więcej