Dodatek Artefakty – instrukcja
Zdobywaj plugawe artefakty, dzięki którym uratujesz honor lub pogrążysz przeciwnika. Nowy typ kart oferuje niedostępne wcześniej zagrania. Używaj artefaktów w kreatywny sposób, zaskakując przeciwników.
Setup
– Karty Artefaktów należy potasować, utworzyć z nich talię i położyć obok talii Jednostek Elitarnych (rewersem do góry).
– Obok talii Artefaktów należy zostawić miejsce na stos odrzuconych Artefaktów. Jeśli talia Artefaktów się wyczerpie, należy przetasować stos odrzuconych Artefaktów i utworzyć z niego nową talię.
– Jeżeli nie ma żadnych kart w talii Artefaktów ani w stosie odrzuconych, nie można dobierać Artefaktów.
– Przed rozpoczęciem rozgrywki należy 2 wierzchnie karty Artefaktów z talii wyłożyć na stół awersem do góry.
– W dowolnym momencie, gdy Artefakt zostaje dobrany, należy w jego miejsce wyłożyć nowy z wierzchu talii.
Zdobywanie kart Artefaktów
– Gdy wygrasz dowolną konfrontację (oprócz Władzy), zamiast wykonać stowarzyszony z nią efekt, możesz dobrać 1 kartę Artefaktu spośród wyłożonych na stole lub wierzchnią kartę z talii.
– Alternatywną metodą zdobycia Artefaktów jest użycie zdolności Jednostki Podstawowej Artemistrz. Grając w dodatek Artefakty, możecie użyć w swoim zestawie tej karty lub nie – wedle uznania. Sugeruje się zagranie z Artemistrzem w pierwszej rozgrywce z dodatkiem.
Limit Artefaktów
– Naraz możesz mieć maksymalnie 2 Artefakty. Jeśli dobierasz Artefakt, a masz już 2, wówczas 1 musisz odrzucić, aby zachować limit.
– Karty Artefaktów są niejawne i trzymane na rękach graczy. Oznacza to, że polecenia kart odnoszące się do kart na ręce, działają także na Artefakty.
Zagrywanie artefaktów
– Każdy Artefakt zawiera w opisie informację, kiedy można go zagrać. Wszystkie Artefakty są jednorazowe.
– Artefakty z symbolem strzałki można zagrać natychmiast w momencie dobrania. Jeżeli działanie tak zagranego Artefaktu wpływa na jakieś Jednostki, efekt ów ogranicza się do Strefy, która spowodowała jego dobranie.
Przykład: gracz wygrywa konfrontację na Podstęp i zamiast zamieniać Jednostki decyduje się dobrać 1 z Artefaktów wyłożonych na stole. Dobiera Pomroczną świecę i używa jej natychmiast, ponieważ posiada ona symbol strzałki. Może dzięki temu Artefaktowi dołączyć żeton do Jednostki, ale tylko w Stree, w której wygrał Podstęp (ponieważ to ta Strefa spowodowała dobranie Artefaktu).
Konflikty czasowe
– Jeśli wystąpi konflikt czasowy w zastosowaniu efektów kart, należy uznać że karty Artefaktów mają najwyższą rangę. Tym samym priorytety działania zdolności wyglądają następująco:
Artefakt → Przywilej → Jednostka → Misja → Wpływ → Inne.
Jeśli dalej występuje konflikt czasowy, gracze powinni wprowadzić w życie efekty kart zgodnie z kolejnością Dworu.
Dodatkowe karty
Dodatek ten wprowadza nowe Jednostki Elitarne i Przywileje. Mogą one wejść do gry tylko, jeśli używacie dodatku Artefakty (za wyjątkiem Przywileju Chorąży Nieśmiertelnych, który może zostać użyty bez Artefaktów).
Lista kart
Jednostki
- Artemistrz, podstawowa (x4)
- Ciałomaszyna, elitarna
- Kustosz Wieży Dzwonów, elitarna
- Przemytniczka (x2), elitarna
Artefakty
- Żarowa latarnia (x2)
- Stymulant (x2)
- Czara krwi
- Fetysz przemian
- Cesarski dekret
- Przeklęty czerep
- Pieczęć negacji
- Zakonserwowane serce
- Pomroczna świeca
- Zwierciadło zwidów
- Zakazany grymuar
- Klucz do Bezmiaru
- Okowy bólu
- Dzwon wezwania
- Rytualny sztylet
- Wizjer snów
Przywileje
- Znawca Tworzywa
- Książę Szmuglerów
- Chorąży Nieśmiertelnych
Inne
- Instrukcja