fbpx

Świat gry

Elekt rozgrywa się na Rubieży w świecie wykreowanym przez Michała Markowskiego w jego systemie RPG Klanarchia. Przeczytaj o realiach tego, napawającego trwogą uniwersum.

Ciemność i rdza spowiły świat

  • Wieki temu potężny, okultystyczny kataklizm zdruzgotał świat i strącił go we władanie Ciemności. Garstka ludzkości przetrwała to wydarzenie w cieniu strzaskanych katedr i cmentarzysk maszyn nawiedzanych przez upiory. Dziś żyje ona w oddalonych od siebie klanach wśród bezmiaru zdziczałej natury i zrujnowanych krajobrazów.
  • Po stuleciach samotnej i desperackiej walki, rozproszone ludzkie klany zawarły przymierze, aby wspólnie przeciwstawić się siłom Ciemności. Choć Unia jest zjednoczona wobec zewnętrznych wrogów, toczą ją własne słabości i ugina się pod ciężarem wewnętrznych konfliktów.
  • Mistyka głęboko przenika życie wolnych klanów. Nieprzerwane mantry egzorcystów zapewniają ochronne bariery całym miastom a fetysze sporządzane przez żerców z trucheł bestii odpędzają sługi Ciemności. Łatwo jednak upoić się mocą i w pogoni za wiedzą, uczynić krok za daleko.
  • Niebo przecinają latające, stalowe okręty zasilane żarem. W warsztatach mechanistów tworzone są bojowe egzopancerze i nowoczesne uzbrojenie, lecz technologia potrafi czasami zawładnąć ludźmi. Obłąkani wyznawcy techniki tworzą kult maszyn.
  • Na przestrzeni dziejów wielu ludzi i klanów uległo Ciemności zwiedzionych zgubnymi darami i fałszywymi obietnicami. Ci nieszczęśnicy stali się splugawionymi - wynaturzonymi istotami zdeformowanymi od jątrzące się w nich nienawiści. I to właśnie w splugawionych z rodu Ebionitów wcielasz się w grze Elekt!

Cesarz umiera

Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie - czas obecnego właśnie dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z upiorami rozpada się, a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej wyciągają po niego ręce. Zgodnie z tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.

Jako mroczny czempion swojego Rodu stajesz do walki o najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich agentów oraz upiory do stref wpływu, odpierał ataki żałosnych wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił, przejmował kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Szczęk stali wyniesie się pod sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.

Echo_Swiatow

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o świecie i zanurzyć się mroczną baśń krajobrazu Rubieży, zobacz nasz artbook z muzyką "Echo Światów".

Zobacz album