fbpx

Elekt FAQ

Lista kart wersji podstawowej do pobrania tutaj.

Zasady ogólne

Wszystkie zdolności kart odnoszą się tylko do Stref, w których znajdują się te karty, chyba że wyraźnie napisano inaczej.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Pamiętajmy, że Jednostka Podstawowa wraca na rękę po unicestwieniu.
Jeżeli natomiast Jednostka Podstawowa ma zostać  ma zostać odrzucona, wówczas odkłada się ją na stos Jednostek odrzuconych tego samego na który odkłada się odrzucone i unicestwione Jednostki Elitarne.
Nie tworzymy  oddzielnego stosu Jednostek odrzuconych dla Jednostek Podstawowych.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Nie. Jednostka Podstawowa wraca na rękę po unicestwieniu. Jeżeli zaistnieje sytuacja, w której Jednostka Podstawowa ma zostać odrzucona, odkłada się ją na stos Jednostek odrzuconych, nie można jej ocalić. Ocalić można jedynie Jednostki, które ulegają unicestwieniu.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Tak, wygrywasz każdą konfrontację pod warunkiem, ze posiadasz przynajmniej jeden symbol tej konfrontacji. Przykład: Jeżeli jako jedyny posiadasz Jednostkę w Strefie, ale nie masz na niej żadnego symbolu Okultyzmu, nie wygrywasz Okultyzmu i nie możesz dołożyć żetonów. Wyjątkiem jest Władza – nie musisz mieć żadnego symbolu Władzy, aby wygrać konfrontację na Władzę.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Odrzucane Jednostki są jawne. Należy odkładać je awersem (obrazkiem) do góry.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Nie. Zamiana musi dotyczyć Jednostki ze Strefy, w której wygrałeś konfrontację.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Nie. Wygrana w konfrontacji na Podstęp umożliwia jedynie zamianę miejscami dwóch Jednostek. Oznacza to, że nie możesz zamienić się z pustą strefą ani wysłać swojej jednostki do innej Strefy. W zamianie muszą uczestniczyć zawsze dwie i tylko dwie Jednostki.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Założeniem gry jest, aby gracze rozpoczynali grę z taką samą ręką Jednostek Podstawowych.
Dodatki do gry Elekt wprowadzają nowe rodzaje Jednostek Podstawowych.
Przed grą należy ustalić jakim zestawem Jednostek Podstawowych będzie grał każdy gracz. Może to być na przykład zestaw: Akolita, Szabrownik, Kurtyzana i Zabójca (albo jakikolwiek inny). Ważne, aby wszyscy gracze zaczęli grę z takim samym zestawem – inaczej gra będzie niezbalansowana.

Zalecamy, aby wybierać Jednostki Podstawowe, które wezmą udział w rozgrywce według następujących kryteriów:

1. każdy symbol atrybutu powinien pojawić się przynajmniej raz,

2. żaden symbol atrybutu nie powinien pojawiać się na więcej niż na 2 Jednostkach Podstawowych.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Na rynku mamy dwie edycje gry Elekt (rocznik 2019 i 2021).
Wersje te różnią się przede wszystkim pudełkiem.
W wersji 2 gry  usunęliśmy dublety kart i w ich miejsce wstawiliśmy 3 nowe karty.

Wszystkie dodatki są kompatybilne z edycją 1 i 2 gry Elekt.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Podstawka - karty

Czy mogę przydzielić Jednostkę do Misji Mechaniczny Staldorg, jeśli nie będę miał co odrzucić?
Tak. Jeżeli gra instruuje cię do odrzucenia czegoś, czego nie posiadasz, po prostu nic się nie dzieje.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy mogę przydzielić Jednostkę do Misji Mechy wykradają żar, jeśli nie posiadam żadnego Żaru?
Tak. Jeżeli gra instruuje cię do odrzucenia czegoś, czego nie posiadasz, po prostu nic się nie dzieje.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Co zadziała – zdolność Stalokostnego Homunkulusa czy przywilej Mistrz Mieczy?
Przywilej działa zawsze przed Jednostką. Jeżeli osoba posiadająca przywilej Mistrz Mieczy zdecyduje się go użyć, gracz kontrolujący Stalokostnego Homunkulusa nie może już użyć jego zdolności, aby rozstrzygnąć remis, ponieważ remis został już rozstrzygnięty. To która karta działa przed którą opisano na karcie pomocy.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy Syndyk krwi unicestwia inną Jednostkę, jeśli sam zostanie unicestwiony?
Tak. Każda karta działa na samą siebie, chyba że napisano inaczej.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy mogę zdobyć Misję Watahy Wilkołaków, jeśli nie mam dwóch kart na ręce?
Tak. Jeżeli gra instruuje cię do odrzucenia czegoś, czego nie posiadasz, po prostu nic się nie dzieje.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Co zadziała – zdolność Stalokostnego Homunkulusa czy przywilej Mistrz Mieczy?
Przywilej działa zawsze przed Jednostką. Jeżeli osoba posiadająca przywilej Mistrz Mieczy zdecyduje się go użyć, gracz kontrolujący Stalokostnego Homunkulusa nie może już użyć jego zdolności, aby rozstrzygnąć remis, ponieważ remis został już rozstrzygnięty. To która karta działa przed którą opisano na karcie pomocy.

Czy mogę użyć przywileju Mistrz Mieczy/Szpiegów/Paktów, aby rozstrzygnąć remis, jeśli nikt nie ma żadnego symbolu?
Nie. Aby wygrać w konfrontacji, trzeba mieć przynajmniej jeden symbol danej konfrontacji (wyjątkiem jest tylko Władza).

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy mogę użyć przywileju Mistrz Mieczy/Szpiegów/Paktów, aby rozstrzygnąć remis, jeśli nikt nie ma żadnego symbolu?
Nie. Aby wygrać w konfrontacji, trzeba mieć przynajmniej jeden symbol danej konfrontacji (wyjątkiem jest tylko Władza).

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy mogę użyć przywileju Mistrz Mieczy/Szpiegów/Paktów, aby rozstrzygnąć remis, jeśli nikt nie ma żadnego symbolu?
Nie. Aby wygrać w konfrontacji, trzeba mieć przynajmniej jeden symbol danej konfrontacji (wyjątkiem jest tylko Władza).

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Dodatek Rubież

Na karcie Wpływu Rytuał Ostatniego Poświęcenia została źle wydrukowana ikona. Zamiast ikony Władzy znajduje się ikona Żaru.
Opis na karcie jednoznacznie wskazuje na Władzę, tak więc nie powinno być problemów z interpretacją.

Czy odpowiedź jest przydatna?
4
0

Czy zwycięzca konfrontacji na Okultyzm może dołączyć żeton dołączony uprzednio do innej jednostki w dowolnej strefie?

Zwycięzca konfrontacji na Okultyzm może dołączyć 2 żetony atrybutów jak zwykle, ale 1 z tych żetonów może dołączyć do jednostki dowolnego gracza (również swojej) w dowolnej Strefie.
Proszę zwrócić uwagę, że na karcie zastosowano sformułowanie dołączanych a nie dołączonych.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Czy ta karta ma działanie natychmiastowe, czy może jej efekt jest aktywny tylko po rozpatrzeniu wszystkich stref? Chodzi mi o sytuację, w której gracz, któremu brakuje jednego tytułu do wygranej, w czasie rozgrywki zdobywa trzy sztuki żaru. Co się dzieje w takiej sytuacji?

Działanie karty jest natychmiastowe. W przedstawionej sytuacji gracz natychmiast wygrywa grę.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Dodatek Wiedźmy 2

Niby opis tej jednostki jest jasny, ale… Czy to znaczy, że gracz odrzuca cały Żar tylko jeśli ma co najmniej 2 sztuki lub więcej?

Gracz zawsze odrzuca cały posiadany Żar, przy czym musi mieć przynajmniej 1 Żar.
Jeśli nie posiada żadnego Żaru, nie może wykonać zdolności Wymuszonej, więc bierze jednostkę z powrotem na rękę (zgodnie z zasadami zdolności Wymuszonych).

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Skąd wybrany gracz dobiera Przywilej? Zabiera odkrytą kartę ze stosu Przywilejów, czy następną pod nią?

Wybrany gracz dobiera odkrytą kartę z talii Przywilejów i ogrywa kolejną kartę.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0
Czy gracz może zapłacić kilka sztuk żaru, by przydzielić tyle samo Władzy, czy też może jest limit 1 Żaru/Władzy?
Nie może. Gracz może zapłacić tylko 1 Żar, aby otrzymać 1 żeton Władzy.
Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0