Legendarni ONI – YAGA
Cześć,
Kolejna unikalna jednostka została odblokowana – YAGA wzbogaci armię legendarnych ONI i będzie elementem tylko polskiej wersji gry.
Czym właściwie są legendarni ONI?
Więcej o legendarnych ONI możecie przeczytać w poprzedniej aktualności TUTAJ.
Zadanie
Szukamy inspiracji na cechy specjalne YAGI i liczymy na Waszą pomoc.
Jak wicicie na ilustracji, YAGA nawiązuje do naszej poczciwej Baby Jagi i chcielibyśmy, aby jej zdolność nawiązywała do wszystkim znanej bajki.
YAGA będzie częścią rozszerzenia Nowe Lądy. Uwzględniamy możliwość użycie przez tą jednostkę dodatkowych, specjalnych żetonów (okrągłych, trójkątnych, prostokątnych). Na przykład dedykowany żeton blokady, który blokuje lub przyciąga inne jednostki 🙂
Po wybraniu kilku propozycji przeniesiemy dyskusję na grupę https://www.facebook.com/groups/tsukuyumi.
-
Trochę zmieniony pomysł na umiejętność Yagi:
Kiedy Oni wykonują akcję podboju na terenie, na którym jest Yaga mogą położyć żeton klątwy na tym terenie lub na jednym z sąsiadujących terenów. W danej chwili tylko jeden teren może być przeklęty więc w przypadku kolejnych podbojów żeton byłby przenoszony na nowe pole. W tym przypadku żeton klątwy działałby w następujący sposób:
1. Gracz, który kontroluje teren z żetonem klątwy otrzymuje -1 PZ na koniec gry (lub więcej jeżeli przy testach wyszłoby, że -1 to za mało)
2. Akcja ruchu jest natychmiast przerwana po wejściu jednostek na teren z żetonem klątwy
Dodatkowo Yaga mogłaby mieć więcej punktów przejęcia, żeby ułatwić jej podbój terenów.
Co sądzicie o tej wersji zdolności Yagi? -
Klątwa to fajny pomysł tylko trzeba dobrze zaprojektować żeton żeby wszystkie ograniczenia i skutki były na nim opisane żeby nie trzeba było zaglądać do instrukcji o co w nim chodzi.
-
-1 PZ, jeżeli chodzi o wartość wydaje się OK. Zwykle wynik po 4 rundach to kilkanaście punktów przy różnicach punktowych.
Blokowanie ruchu jest też bardzo dobrym pomysłem, tylko efekt ten będzie bardziej uciążliwy dla jednej frakcji, dla innej mniej, ale przyznaję bardzo intryguje mnie ten cały pomysł.Jeżeli chodzi o wyjaśnienie zdolności frakcji, to będzie ona opisana na karcie frakcji ONI, która się odblokowała.
-
Klątwa może też działać różnie w zależności od obszaru na który została rzucona i tak:
– na obszarach żyznych nie przynosi extra punktu zwycięstwa na koniec gry
– na obszarach „produkcyjnych” – z rozszerzenia Nowe Lądy – nie przynosi punktów produkcji w fazie zielonej
– na środku Księżyca – nie punktuje na koniec rundy -
Z różnymi efektami klątwy na różnych obszarach trzeba uważać, ponieważ wtedy zdolność może się okazać za bardzo skomplikowana (ale pomysł jest fajny). Zamiast różnych efektów dla konkretnych obszarów można np. dać jeden efekt który neguje wszystkie pozytywne premie danego obszaru (obszar staje się zwykłym obszarem z zachowanie naturalnych blokad/barier).
-
Według mnie ciekawą zdolnością dla Yagi mogłaby być „Klątwa”. Działałaby w następujący sposób:
Gdy Yaga wchodzi na kafel dowolnego terenu przeklina go:
1. Kładziemy na tym terenie trójkątny żeton klątwy (żeton klątwy kładziemy też w momencie wystawienia Yagi na planszę)
2. Jeżeli ten teren jest zajęty przez jakiegoś gracza to żeton klątwy zastępuje żeton gracza na planszy
3. Jeżeli gracz podbije teren na którym jest żeton klątwy to zastępuje go własnym żetonem, a żeton klątwy bierze do siebie
4. żetony klątwy są warte -1 punkt zwycięstwa na zakończenie gry
Ta mechanika wpasowałaby się idealnie w rozszerzenie Nowe Lądy. -
Dość skomplikowana mechanika, jednakże bardzo intrygująca.
Żeton klątwy z ujemnymi punktami zwycięstwa byłby czymś zupełnie nowym.
Nie wiem jednak, czy nie jest to zbyt mocne.
Na pewno dokładnie przeanalizujemy ten pomysł. -
Też nie wiedziałem jak się ustosunkować bo pomysł jest super, trochę dużo „administracji” jeśli -1 PZ byłby jedynym „przechodnim” żetonem to byłby sens wtedy wystawiać yagę żeby przekazać komuś innemu ten żeton. Ale trzeba by się temu dokładnie przyjrzeć ograć i sprawdzić.
-
Może posiadać zdolności telepatyczne, dzięki czemu może kontrolować wybrana jednostkę innego gracza lub dzięki tym zdolnością może przesuwać żetony graczy
-
i kontrola jednostką i roszady znacznikami terytorium są bardzo ciekawymi opcjami
Powiedz nam co myślisz!
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.