Klanarchia
Opowiedz o swojej
walce z Ciemnością
Druga edycja gry fabularnej
Michała Markowskiego
- Mroczny, intensywny klimat gotyckiej techno-mistyki.
- Filmowy styl gry. Bądź jak bohater ulubionego filmu lub komiksu.
- Płynna mechanika wspierająca kreatywność i dobrą zabawę
- 4 Frakcje i 9 Archetypów postaci to 36 kombinacji do wypróbowania
Wyobraźnia jest twoim paliwem
Razem z przyjaciółmi snujecie widowiskowe opowieści w świecie zbudowanym na szalonej maszynerii i okultyzmie. Zasady premiują was za karkołomne akcje, mocne ogrywanie emocji i budowanie nastroju mrocznej baśni.
Zbuduj legendę swojego klanu
Jesteście klanem wyszkolonych fachowców. Łączy was wspólna historia i Spoiwo, które wyznacza wam dalekosiężny, ambitny cel. Jako buntownicy, fanatycy lub mściciele stajecie naprzeciw powodzi Ciemności, by zasłużyć na nieśmiertelną chwałę dla klanu i zbudować swoją legendę w kronikach.
Podążaj ku zatraceniu...
Gracie, aby przekonać się, czy wasi bohaterowie zachowają swoje dusze, czy zostaną pochłonięci przez Spiralę Splugawienia i ostatecznie staną się tym, z czym przyrzekli walczyć. Jakie ważne wybory podejmą, gdy zło okaże się mieć ludzką twarz albo mroczny pakt okaże się niską ceną za pokój i ocalenie życia?
Klanarchia ma formę bogato ilustrowanego albumu (to już w tej chwili ponad 200 ilustracji!).
Najważniejsze zasady wypunktowano, opatrzono przypisami autora oraz ilustrowanymi przykładami.
Podręcznik to kopalnia inspiracji, zahaczek i zasady przedstawione nie jako ściany tekstu, ale wygodne podsumowania.
Przejrzyste zasady
Ryzykowne działania grożące poważnymi konsekwencjami rozstrzygasz za pomocą rzutów kośćmi k10. Za filmowe, odjechane popisy otrzymujesz Przewagę a za wykorzystanie otoczenia i światotworzenie – korzystne Aspekty.
Nie znajdziesz tutaj osobnych zasad pływania, czarowania czy walki na szable. Wszystko podlega 9 Cechom a uniwersalny system Talentów opisuje zdolności twojego archetypu, frakcji, przedmiotów i artefaktów a także zagrożeń i przeciwników, z którymi się mierzysz.
Twój bohater może umrzeć tylko, gdy zdecydujesz się ponieść chwalebną śmierć lub zostaniesz pochłonięty przez Zmrok. Zawsze jest to dramatyczne wydarzenie a nie wynik przypadkowego rzutu.
Żar – energia Rubieży
Od około tysiąca lat Rubież wchłania pływy Ciemności, odpryski zaklęć oraz dusze upiorów.
W miejscach szczególnie chłonnych na te oddziaływania, energia krystalizuje się w postaci Żaru. Minerał ten jest niezwykle cenny, jest paliwem dla zaklęć i rytuałów, karmą upiorów oraz energią zasilającą niemożliwe machiny i latające statki. Wszyscy na Rubieży pożądają tego minerału - Wasz klan również. Kto ma Żar, ma moc i władzę.
O autorze
Michała nie ma już z nami, ale jego duch zaklęty jest w jego dziele. Na przestrzeni lat Michał udzielał się w fandomie oraz prowadził bloga, w którym nierzadko prowokował graczy i mistrzów gry do głębokiej introspekcji. Poświęcił życie rodzinie, swoim pasjom i projektowi Klanarchia, który w 2008 roku miał swoją premierę jako pierwsza edycja. Z dumą przedstawiamy jego pomysły i promujemy jego świat.