Dodatek Intrygi – instrukcja
Karty Intryg
Dodatek wprowadza nowy typ kart – Intrygi. Każda z tych kart opisuje pewien scenariusz, który modyfikuje przygotowanie gry lub zasady obowiązujące w trakcie trwania rozgrywki.
Przed rozpoczęciem gry wylosujcie lub wybierzcie 1 Intrygę i wykonajcie polecenia na niej zawarte. Podczas rozgrywki trzymajcie obowiązującą Intrygę w widocznym miejscu, aby każdy z graczy miał do niej łatwy dostęp.
Intrygi posiadają różny stopień złożoności zaznaczony na karcie symbolami spiral obok nazwy. Intrygi z 1 spiralą wprowadzają drobne modyfikacje do rozgrywki. Intrygi z 2 spiralami potrafią wywrócić rozgrywkę do góry nogami. Zalecamy rozpocząć zapoznanie się z dodatkiem od Intryg posiadających 1 spiralę. Jeżeli gracze zechcą, mogą użyć więcej niż 1 Intrygi naraz. Łącząc Intrygi, należy zważyć na łączną liczbę spiral – zaleca się granie z maksymalnie 3 spiralami.
Nowa mechanika – poświęcenie
W dodatku znajdują się karty ze zdolnościami umożliwiającymi poświęcenie pewnych zasobów występujących w grze (np. Żaru lub Jednostek).
Każdy zasób, który zostanie poświęcony, zapewnia graczowi 1 Tytuł.
Poświęcenie zasobu polega na dołączeniu go do zdobytej karty – od tej chwili jest on z nią nierozerwalnie związany. Jeżeli karta z poświęconymi zasobami zostanie przekazana innemu graczowi lub odrzucona, to samo dzieje się z dołączonymi do niej zasobami. Zasoby w postaci żetonów należy trzymać na karcie, a te w postaci kart jak np. Jednostki należy trzymać pod zdobytą kartą, tak aby lekko wystawały. Dzięki temu zawsze będzie widoczne, ile Tytułów zapewnia dana karta.
Karty umożliwiające poświęcenie zasobów w zamian za Tytuły same nie mają żadnych Tytułów. Jeśli gracz nie poświęci nic (ponieważ nie może lub nie chce), taka karta nie zapewni mu żadnego Tytułu. Po zdobyciu należy ją jednak wyłożyć przed sobą – jej posiadanie może mieć znaczenie dla innych efektów występujących w grze.
Poświęcony Żar
Poświęcone żetony Żaru uszczuplają ogólną pulę przewidzianą dla graczy. Jeżeli w puli Żaru nie ma wystarczającej liczby żetonów dla wszystkich graczy, którzy dobierają Żar w fazie zakończenia rundy, Żar należy dobrać w kolejności Dworu. Gracze, dla których nie staczy Żaru, nie otrzymują go.
Specjalne karty
Karty zawarte w tym dodatku (poza Intrygami) możecie wtasować w odpowiednie talie i używać w każdej partii Elekta. Wyjątkiem jest Krwawiące Serce, którego należy użyć wyłącznie podczas rozgrywki z Intrygą Agonia Cesarza oraz Czarny Rynek, który należy użyć tylko w połączeniu z dodatkiem Artefakty.
Karta Krwawiące Serce
Po zdobyciu, karta ta zapewnia posiadaczowi 2 Tytuły. Karty używa się w Intrydze „Agonia Cesarza”
Karta Czarny Rynek (Wpływ)
Ten Wpływ umożliwia poświęcenie Artefaktów. Należy wtasować go do talii Wpływów tylko, jeśli gracie z dodatkiem Artefakty.
Lista kart
Jednostki
- Zaklinaczka żaru, podstawowa (x4)
- Ksenomantka, elitarna
- Wiekuisty sługa, elitarna
Misje i Wpływy
- Wrota Wymarłych Światów, misja
- Rozdarcie w Pomroku, misja
- Ofiara Karmicieli Drzew, misja
- Mroczni muzykanci, wpływ
- Rafineria Żaru, wpływ
- Czarny Rynek, wpływ
Przywileje
- Płomień Stworzenia
- Zbieracz Esencji
Intrygi
- Wróg u bram
- Zbrukane insygnia
- Nielegalna dystrybucja
- Agonia Cesarza
- Tkacze Intryg
- Stan wyjątkowy
- Wyczerpane studnie zła
- Kręta droga na szczyt
Inne
- Krwawiące Serce
- Instrukcja