MECHANIKA

Wybór frakcji ma znaczący wpływ na grę.

Przed rozpoczęciem gry każdy gracz wybiera jedną z wielu frakcji i zapoznaje się ze swoimi jednostkami i umiejętnościami. Wybór frakcji może mieć wpływ nie tylko na styl gry, ale także na całą grę. Cele, misje i warunki zwycięstwa są określone przez asymetryczne frakcje konkurujące ze sobą o dominację nad światem.

SETUP

Plansza jest modułowa i składa się maksymalnie z 40 sześciokątnych płytek, które są rozmieszczone wokół księżyca zgodnie z wybranym scenariuszem. Arkusz frakcji informuje gracza o dostępnych zdolnościach jego jednostek oraz na jakich warunkach i kiedy można ich użyć. Zgodnie z kolejnością inicjatywy, gracze ustawiają swoją strefę domową - bazę macierzystą, określają swoje trzy obszary początkowe i umieszczają tam jednostki zgodnie z informacją na arkuszu frakcji.

CEL

Celem jest zdobycie jak największej liczby punktów zwycięstwa. Można je zdobyć głównie poprzez podbijanie i utrzymanie obszarów, realizację celów, a także pomyślne ukończenie określonych misji frakcji, niekoniecznie własnych.

KARTY AKCJI

Na początku gry każdy gracz losuje sześć kart akcji i wybiera jedną z nich. Zatrzymuje wybraną kartę i przekazuje pozostałe karty graczowi po jego lewej stronie. W kolejnej rundzie z kart, które otrzymuje od swojego prawego sąsiada, wybiera nową  i ponownie przekazuje pozostałe karty graczowi po lewej. Dzieje się tak, dopóki gra nie zakończy po uzgodnionej liczbie rund – maksymalnie 6.

Wybrana karta określa, jakie akcje gracz może wykonać w każdej rundzie. W sumie w grze jest 6 x [liczba graczy] kart. Każda karta jest unikalna i jest dostępna tylko raz na grę.

RUNDA

Runda składa się z dwóch kroków:

KROK 1: WYKONAJ AKCJĘ

Akcje są podzielone na cztery różne fazy, z których każda nosi nazwę koloru. Każda faza jest zawsze zakończona przez wszystkich graczy przed rozpoczęciem nowej fazy. Gracze zawsze działają w kolejności inicjatywy, która jest określona na początku gry, ale może być zmieniana w jej trakcie.

Fazy ​​to:

1 | Biała

Każdy gracz wykonuje dwie z czterech standardowych akcji (Ruch, Atak, Budowa, Wydarzenia).

2 | Niebieska

W zależności od karty akcji może to być: zamiana w kolejności inicjatywy, wybranie i aktywacja kart wydarzeń, wykonywane efektów specjalnych frakcji i inne.

3 | Zielona

W zależności od karty akcji może to być:  budowa lub ulepszanie jednostek, przejęcie kontroli nad frakcją ONI i inne.

4 | Czerwona

W zależności od karty akcji może to być:  ruch, podbój i atak.

KROK 2: PODLICZANIE PUNKTÓW

Wszyscy gracze określają swój obecny poziom punktów zwycięstwa, które zdobyli, posiadając terytoria, wypełniając misje i cele oraz z innych źródeł

Następnie każdy gracz wybiera swoją nową kartę akcji na nadchodzącą rundę. Runda kończy się.

KONIEC GRY

Gra kończy się po ustalonej liczbie rund. Zwykle liczba rund to trzy lub cztery.

WYKONANIE GRY

Informacje dotyczą angielskiej wersji gry. Specyfikacja wersji polskiej może ulec zmianie.

Plansza składa się z sześciokątnych kartonowych pól o grubości 2 mm. Jednostki frakcji są kartonowymi znacznikami na plastikowej podstawce. Solidne tekturowe markery służą do oznaczania obszarów oraz znakowania ich specjalnymi właściwościami.

Zestaw podstawowy zawiera ponad 300 elementów.

FAKTY I LICZBY

Zestaw podstawowy
liczba graczy: 3-5 graczy
planowane jest wydanie polskiej wersji dodatku dla 2 osób
Wiek gracza: 14 lat i więcej
Czas rozgrywki:  30 minut gry na gracza

DODATKI

Gra Tsukuyumi to kilkanaście dodatkowych frakcji, które sukcesywnie będą pojawiać się w polskiej wersji językowej.

MECHANIKI

  • Competitive
  • Asymmetric Factions
  • Area control/Area influence
  • Battle

GATUNEK

Między japońską mitologią, fantasy, dystopią i science fiction.

Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog