fbpx

FAQ: często zadawane pytania

Masz pytanie? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku link

Tsukuyumi

Maskotka jest to dodatkowa jednostka, którą wystawia się na początku gry i której nie można ponownie wyprodukować po jej utracie.

Gracz, którego maskotka przeżyje do końca gry otrzymuje 1 punkt zwycięstwa.

Maskotka jest dodawana do każdej frakcji. W wersji podstawowej gry znajdują się cztery maskotki po jednej dla frakcji: Nomadów, Cybersamurajów, Żarłocznego Roju oraz Dzikiej Bandy.

Czy odpowiedź jest przydatna?
4
0

Wariant dla 2 graczy różni się znacząco od tego dla 3 i więcej.
Podczas rozkładania planszy gracze naprzemiennie wykładają wokół Księżyca 10 obszarów, które muszą graniczyć z  co najmniej jednym wcześniej położonym obszarem. Punkty zdobywa się tylko za zrealizowanie wyszczególnionych zadań wypisanych na specjalnych kartach zwycięstwa, każda frakcja posiada unikalne zadania, a ogólne zasady punktowania za obszary, misje, utrzymanie centrum Księżyca nie są brane pod uwagę.

Każdy z graczy otrzymuje sześć kart akcji ze specjalnej talii kart akcji dla trybu dwuosobowego.

Gra trwa 3 rundy.

Czy odpowiedź jest przydatna?
6
0

Nie.

Frakcje zgodne z trybem dwuosobowym:

  • Nomadzi,
  • Cybersamuraje,
  • Dzika Banda,
  • Żarłoczny Rój,
  • Władcy Utraconych Mórz,
  • Fireborn,
  • Kampfgruppe 03.

Z uwagi na specyficzną mechanikę frakcje nie zgodne z trybem dwuosobowym to:

  • Dark Crusade,
  • Sentinels.
Czy odpowiedź jest przydatna?
3
0

Do gry w pięć osób potrzeba oczywiście minimum pięciu frakcji oraz kilka nowych kafelków terenu i znaczników.

W celu powiększenia planszy o ilość obszarów niezbędną do rozegrania scenariuszy dla 5-ciu graczy przydałoby się rozszerzenie Gracz+. Chcąc powiększyć mapę dla 6-tego gracza należy dokupić kolejne rozszerzenie Gracz+ (czyli w sumie 2 takie rozszerzenia).

W ofercie znajduje się również rozszerzenie Nowe Lądy, które zawiera kafelki obszarów z nowymi typami terenu (teren rzeczny oraz toksyczny). Możesz również je wykorzystać do rozszerzenia planszy.

Proponujemy połączyć rozszerzenie Gracz+ oraz Nowe Lądy. Z takim zestawem komfortowo zagrasz w 5 osób, a w razie czego zmieścisz i 6-tego gracza, jednak nie wszystkie scenariusze dla 6-ciu graczy da się rozegrać.

Zakup rozszerzenie Gracz+
Zakup rozszerzenie Nowe Lądy

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Zasady ogólne

Podczas ruchu przez obszar, na którym znajdują się co najmniej 2 inne frakcje, należy porównać wartość punktów wytrzymałości tylko z jedną frakcją, tą która ma sumarycznie najwięcej punktów wytrzymałości w tym obszarze.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

W punkcie 2 – Plansza:

Wybierz 10 kafli obszarów:

  • 2 tereny żyzne,
  • 2 tereny górskie,
  • 2 dna oceanu (dowolne mogą być z cechami obszarów),
  • 4 inne losowe obszary – jeśli posiadacie dodatek Gracz+ lub Nowe Lądy ustalcie wspólnie czy obszary z tych dodatków wchodzą do puli losowania, a później jako „rezerwa kafli” podczas gry.

Przetasuj wszystkie 10 kafli i utwórz stos stroną zdewastowaną (pomarańczowa ramka) do dołu.

Na przemian będziecie wykładać kafle na planszy, zaczynając od gracza na 1 miejscu na torze inicjatywy. Pierwszy kafel musi dotykać Księżyca, każdy kolejny chociaż jednego już wyłożonego obszaru.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

W pierwszej kolejności gracz dobiera karty wydarzeń w liczbie wskazanej na karcie akcji. Można oczywiście dobrać mniej kart niż wskazuje karta. Do dyspozycji gracza są 2 karty widoczne oraz zakryty stosu kart wydarzeń. Natychmiast po dobraniu widocznej karty należy uzupełnić jej miejsce kartą ze stosu.

Jeśli podczas dobierania stos się wyczerpał należy przetasować odrzucone karty wydarzeń i utworzyć nowy stos, następnie gracz może kontynuować dobieranie. Jeśli nie ma żadnych odrzuconych kart wydarzeń nowy stos nie może zostać utworzony, a co za tym idzie gracz nie może dobrać więcej kart.

Dopiero po dobraniu kart gracz może (ale nie musi) zagrać karty, które właśnie dobrał lub te, które pozostały mu z poprzednich akcji dobierania kart wydarzeń. Jeśli gracz zagra kartę wydarzeń nie może już wykonać akcji dobierania nowej karty wydarzeń.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Karty walki – są jawne i gracze mogą przeglądać karty walki przeciwników.

Karty wydarzeń – są jawne tzn. po dobraniu karty wydarzenia z leżących na stole bądź z wierzchu stosu nie należy zatrzymywać ich w tajemnicy.

Karty Akcji – podczas wyboru kart akcji każdy z graczy dokonuje wyboru w tajemnicy przed innymi graczami i kładzie wybraną kartę na stole białą fazą ku górze (rewersem). W momencie kiedy wszyscy gracze wykonają fazę białą, należy odwrócić karty akcji i ich zawartość staje się jawna dla wszystkich.

Czy odpowiedź jest przydatna?
5
0

Najnowsza instrukcja gry do pobrania TUTAJ
Najnowsza wersja kodeksu do pobrania TUTAJ

Na stronach nr 2 wydrukowany został numer wersji danego dokumentu.

Instrukcje poszczególnych frakcji:

Władcy Utraconych Mórz TUTAJ
Fireborn TUTAJ
Sentinels TUTAJ
KampfGruppe 03 TUTAJ
Dark Crusade TUTAJ

Instrukcje rozszerzeń:

Nowe Lądy TUTAJ

Instrukcje do pobrania również na stronach frakcji w zakładce FAQ lub po zeskanowaniu kodu QR z planszetki frakcji.

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

Rewersy żetonów Whata oraz Wyroczni (Legendarni ONI) zostały omylnie wydrukowane.

Do każdego egzemplarza gry dołączany jest zestaw naprawczy. Rozwiewa on wszelkie niejasności jakie mogłyby się pojawić przy rozgrywce z tymi ONI.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Cybersamuraje

Tekst na karcie łącza Amaterasu AI powinien brzmieć „W fazie zielonej wystaw za darmo Drona Bojowego lub Obronnego zgodnie z sadami.” zamiast Drona Atakującego.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Wykorzystane Łącze (Kaneda, Akira, Tetsuo), podczas kontrataku efekt obrony Matrix, rozpatrywane jest w obszarze w którym toczyła się walka.

Czy odpowiedź jest przydatna?
5
0

Dark Crusade

Treść 4 kontrataku z karty walki Przejęcie frakcji Dark Crusade.
Podejrzany: Przenieś swój dowolny znacznik terytorium na obszar przyległy i bez jednostek.
Nie jest możliwe przeniesienie znacznika terytorium z obszaru, w którym wykonany był atak, gdyż został on zdjęty w 3 kroku sekwencji walki, a kontratak wykonywany jest w kolejnym 4 kroku. Przesuwając znacznik można ignorować BLOKADY. Jednakże nie można go umieścić na obszarze ze znacznikiem terytorium (zasada jednego znacznika terytorium na obszarze – Instrukcja str. 16).
Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Nuklearne Serce (żeton) może być produkowane tylko wtedy kiedy Grendel jest na planszy.

Po wyprodukowaniu trzymaj żeton w widoczny sposób dla reszty graczy.

Natychmiast po wykorzystaniu, żeton Nuklearne Serce przenoszony jest do zasobów ogólnych Dark Crusade. Wykonaj działania zapisane na karcie walki Nuklearne Serce. Jeśli obrońca wybierze kontratak „Skażenie prawie nuklearne” nie oznaczaj obszaru cechą radioaktywności.

Kiedy Grendel ginie, wyprodukowane Nuklearne Serce (żeton) przepada (przenieś do zasobów ogólnych tak jak w przypadku wykorzystania).

 

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

Dark Crusade może przenieść swój znacznik terytorium z planszy na niekontrolowany obszar ze swoją jednostką.

Baza zadaje 15 punktów obrażeń na sąsiednim obszarze. Jeśli znajduje się na nim kilka frakcji gracz Dark Crusade wskasuje której z nich zadaje obrażenia, natomiast obrońca przydziela obrażenia w jednostki.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Dzika Banda

Tunele tak jak inne Terramodyfikacje mogą być wystawione w dowolnej liczbie na obszarze (max 10 – ograniczenie komponentów).

Tunele należy położyć na stycznych krawędziach dwóch obszarów. Możliwe jest wystawienie tuneli na BLOKADACH (z jednej bądź dwóch stron) jednakże nie jest to obowiązkowe. Podsumowując możliwe jest iż dwa obszary połączone są np. 5 tunelami.


Pamiętaj!

  • Tunel może być użyty tylko raz na rundę. Tylko 1 jednostka może przez niego przejść.
  • W przypadku zagrania pewnych kart wydarzeń obszary, które są połączone tunelem mogą już nie sąsiadować ze sobą. W takim wypadku należy usunąć znacznik tunelu.
Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Kampfgruppe 03

Rakiety mogą być produkowane tylko wtedy kiedy Erzengel jest na planszy.

Po wyprodukowaniu jednostka może być uzbrojona w 3 rakiety (sztuki, nie typy). Trzymaj wyprodukowane rakiety oddzielnie od tych znajdujących się w twoich zasobach ogólnych.

Natychmiast po wykorzystaniu, rakieta przenoszona jest ona do zasobów ogólnych Kampfgruppe 03.

Kiedy Erzengel ginie, wszystkie rakiety w jakie był uzbrojony – przepadają (przenieś do zasobów ogólnych tak jak w przypadku wykorzystania rakiet).

 

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

Jednostka Erzengela powinna posiadać z obu stron symbol cechy latania oraz odporności na radioaktywność .

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Nomadzi

Jeżeli w jednej rundzie Nomadzi odbiją 4 obszary z rąk innych frakcji (usuną znacznik kontroli innej frakcji), otrzymują 2 Natychmiastowe Punkty Zwycięstwa. Podboju można dokonać w kilku fazach tej samej rundy.

Cecha obszaru Tsukuyumi nie jest traktowana jako znacznik kontroli. Jeśli na obszarze księżyca znajduje się znacznik kontroli innej frakcji, podbicie takiego obszaru liczy się do celu Nomadów.

Cel zostanie zrealizowany, jeśli obszar zostanie podbity w wyniku kontrataku lub w wyniku innej zdolności specjalnej, nawet po turze Nomadów. Nie liczy się, czy utrzymasz obszar, ważna jest
liczba udanych podbojów.

 

 

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Każda jednostka wkraczająca na obszar aktywuje minę, nawet jednostka latająca. Gracz Nomadów decyduje czy i ile min wybucha. Miny zadają obrażenia najsłabszym jednostkom.

Znacznik AKIRA frakcji Cybersamurajów dezaktywuje miny.

Czy odpowiedź jest przydatna?
3
0

ONI

Wariant łatwiejszy – zakłada rozgrywkę ze wszystkimi ONI jakie są dostępne w grze (nawet z tymi z rozszerzeń do gry).

Wariant zaawansowany – decyzję podejmują gracze z jaką liczbą ONI chcą grać, oczywiście im jest ich mniej tym gra będzie bardziej wymagająca. My natomiast możemy zarekomendować 15 ONI – przy grze dla 4 osób.

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

W przypadku kiedy niemożliwe jest wykonanie akcji Walki ONI (brak obszarów kontrolowany przez inną frakcję lub brak obszarów bez znacznika terytorium oraz bez cechy obszaru Tsukuyumi) ŻADNĄ jednostką ONI, wtedy karta akcji (akcja Walka ONI) wskazuje z ilu obszarów musisz poruszyć minimum 1 ONI (górny limit zależy od liczby jednostek w tych obszarach) w kierunku obszarów możliwych do podbicia przez ONI.


Jeżeli karta akcji wskazuje porusz ONI z 3 obszarów, a możliwa akcja Walki ONI jest tylko po poruszeniu z jednego obszaru. Należy wykonać tylko tę 1 akcję Walki ONI, a pozostałe 2 przepadają (nie wykonujemy nimi ruchów).

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0
Opis sytuacji:


Zagrywasz kartę akcji „Przebudzenie” jednak na planszy pozostał tylko jeden obszar z 3 jednostkami ONI.

Możliwe działania:

Wykonanie ruchu oraz 1 akcji Walki ONI. Jednostki ONI z tego obszaru możesz przemieścić na sąsiednie obszary według uznania (tj. rozdzielić na różne obszary, przemieścić na ten sam obszar, pozostawić na obecnym obszarze – lub dowolną kombinację tych czynności), jedynym warunkiem jest możliwość zagrania karty walki ONI „Przejęcie ONI” przez jednostki ONI na jednym z tych obszarów (obszar kontrolowany przez inną frakcję lub obszar obszar bez znacznika terytorium oraz bez cechy obszaru Tsukuyumi).
Pozostałe 2 akcje Walki ONI przepadają (przed wykonaniem akcji Walki ONI był tylko obszar z jednostkami ONI).

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Wystaw jednostkę na centralnym obszarze Księżyca. Gracz sam decyduje którą stroną ku górze chce wystawić Defilera. Podczas wystawiania Defilera na planszy nie ma znaczenia czy centralny obszar Księżyca jest kontrolowany czy też nie.

Gracze, którzy kontrolują obszary z cechą Tsukuyumi nie tracą nad nimi kontroli.

Od momentu kiedy Defiler jest na planszy frakcje graczy nie mogą wykonywać akcji podboju na obszarach z cechą Tsukuyumi lub na obszarach kontrolowanych przez ONI. Jednakże ONI dalej mogą wykonywać akcję podboju na obszarach kontrolowanych przez frakcje graczy, na których znajduje się cecha Tsukuyumi.

Defiler sam z siebie się nie może się poruszyć. Jednakże może zostać przesunięty poprzez np. zdolność Władców Utraconych Mórz – Relokacja.

Aby usunąć Defilera z planszy należy go dwukrotnie wyeliminować. Po pierwszej eliminacji obróć go na drugą stronę w tym samym obszarze, w którym się znajdował.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Legendarni ONI to jednostki frakcji neutralnej ONI, które posiadają specjalne zdolności.
Zdolności te są aktywne, jeżeli gracze zadecydują, że grają wariant gry z legendarnymi ONI, w przeciwnym wypadku traktujemy je jak zwykłe jednostki ONI.

W wersji podstawowej gry są trzy  jednostki legendarna (Kodeks str. 13):
Abbysal – wykonuje akcję Walki ONI na początku fazy zielonej każdego z graczy,
What –  skacze na obszary z cechą Tsukuyumi,
Wyrocznia– zamiast podbijać obszary eliminuje jednostki.

Kolejne trzy jednostki legendarne wprowadza do gry rozszerzenie Nowe Lądy.

Legendarni ONI mogą wprowadzić do gry element losowości.

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Sentinels

Jeżeli jednostka Sentinels znajduje się na obszarze ze znacznikiem zatrzymania, nie może opuścić go nawet dzięki zdolności darmowego przeniesienia się na obszar z Portalem.
Kodeks str. 11 „Do końca rundy żadna jednostka nie może opuścić wskazanego obszaru.”

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

Errata dla frakcji Sentinels.

Na planszetce frakcji jednostka Tentunoko ma błędnie wydrukowane punkty obrażeń (zamiast 15 powinno być 30). Na żetonach wartości są wydrukowane poprawnie.

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0

Kartę walki Atak z Zaskoczenia należy zagrać w obszarze z co najmniej jedną jednostką Sentinels.

Następnie można wykonać 1 ruch (co za tym idzie można najpierw teleportować jednostkę z obszaru na obszar z Portalem, a następnie wykonać ruch) jedną wybraną jednostką i zadać nią obrażenia. Jeśli na obszarze znajdują się inne jednostki Sentinels, obrażenia zadaje tylko przesunięta jednostka.

Obrońca przydziela obrażenia swoim jednostkom. Kontrataki wybierają obrońcy z obszaru gdzie jednostka Sentinels zakończyła ruch. W przypadku rozpatrywania kontrataków uwzględnia się wszystkie jednostki Sentinels w obszarze.

 

 

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Władcy Utraconych Mórz

Przy grze 2 osobowej Władcy Utraconych Mórz oznaczają tylko jeden obszar startowy.

Przy grze na większą ilość graczy oznaczają 4 obszary startowe.

Czy odpowiedź jest przydatna?
3
0

Koszt wystawienia Cielaka to 2 punkty produkcji – zgodnie z planszetką frakcji. W instrukcji do Władców Utraconych Mórz w paragrafie „Produkcja jednostek”, akapicie „Pozwól im rosnąć!” jest zapis „po zapłaceniu kosztu 1 punktu produkcji”, który powinien brzmieć „po zapłaceniu kosztu 2 punktów produkcji.”.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Żarłoczny Rój

Efekt obrony Za Królową (usunięcie jednostek) liczy się jako eliminacja jednostek na poczet misji Nomadów.

Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog