ONI
ONI
frakcja podstawowa |
CECHY SPECJALNE
|
FABULARNIE
ONI się przebudzili. Staną na drodze każdemu, kto spróbuje dotrzeć do Tsukuyumi.
Starożytne kroniki Zakonu Marduka spekulują o związku ONI ze „smokiem z nieba”, a ślady ich straszliwych zbrodni odnajduje się w zapisach już od czasów Amaterasu. Po upadku Księżyca nie tylko starożytne zło się przebudziło. Powstali nowi wyznawcy bezlitosnego bóstwa. Uważa się, że są nimi ludzie, którzy ulegli mutacji pod wpływem feromonów Tsukuyumi. Demony bez twarzy, skrytobójcy, oczy i uszy Białego Smoka. Beznamiętnie wykonują rozkazy swojego mistrza.
Niższe ONI przypominają zamaskowanych ludzi. Ich prawdziwa twarz stała się twarzą Tsukuyumi, za maską kryje się tylko nicość. W miarę swojego istnienia ONI oddalają się od swej prawdziwej natury. Ich działania są coraz bardziej determinowane przez Smoka.
Na pustkowiach nastąpił gwałtowny wzrost kultów, które głoszą powrót Tsukuyumi, oczekując na jego wyzwolenie z księżycowej skorupy. Pragną stać się ONI. Wypełnieni naiwną wiarą
w błogosławieństwo Tsukuyumi, podejmują niebezpieczną pielgrzymkę na upadły Księżyc, aby poświęcić się w nadziei na nowe życie w służbie Smoka.
Ostatnie, wolne ludzkie plemiona zostały zmuszone do walki nie tylko z ONI, ale także z jego ludzkimi wyznawcami.
TAKTYKA
Każdy z graczy przejmuje kontrolę nad ONI przez akcje Wystaw ONI i Walka ONI z własnych kart akcji (te akcje muszą zostać wykonane).
Wykorzystaj akcje Walki ONI do neutralizacji podbojów przeciwników, jak również do własnych celów. Zwróć uwagę na kontratak Nie dam się z karty walki Podbój ONI - wykorzystaj go mądrze, atakując tereny okupowane przez własne jednostki.
Kumulacja jednostek ONI na wybranym obszarze może skutecznie ograniczyć mobilność innych frakcji w pobliżu.
Nie ignoruj potencjału tej wydawałoby się neutralnej frakcji, szczególnie jeżeli na planszy wystawiono jednostkę legendarną.
Na początku rozgrywki ONI nie stanowią większego zagrożenia, ale tylko na początku.
Uczyń z ONI swoją piątą kolumnę.
JEDNOSTKI LEGENDARNE
Nie każdy ONI traci wszystkie cechy swej osobowości. Niektórzy zachowują rdzeń swojej prawdziwej jaźni, stając się nieprzewidywalni. To o nich krążą legendy. Ich umiejętności są tak wyjątkowe, jak ich maski. I to właśnie legendarnych ONI należy obawiać się najbardziej.
Legendarni ONI dysponują specjalnymi zdolnościami, które mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi. Na planszy może znajdować się tylko jedna legendarna jednostka ONI. Jej specjalne zasady obowiązują natychmiast po wystawieniu jej na planszę. Jeśli jednostka legendarna zostanie wyeliminowana lub w inny sposób usunięta z planszy, jej specjalne zasady przestają obowiązywać. Jednostka trafia do rezerwy i może być ponownie wystawiona.
ABYSSAL
Jest jednym z pierworodnych zła tego świata. Plądrował i podpalał wioski, jeszcze zanim Tsukuyumi został ukarany przez bogów. Znieważenie jego mistrza wypełniło duszę Abyssala nienawiścią i furią. W imieniu Tsukuyumi dokonuje brutalnych podbojów. Zna Ziemię, nie boi się konfrontacji, zmusza przeciwników do walki. Bój się! Od jego narodzin odlicza się dni wolnych ludzi.
zdolności specjalne
Jeżeli Abyssal jest na planszy, każdy gracz w swojej turze w fazie zielonej musi wykonać dodatkową akcję Walki ONI, wykorzystując kartę walki Podbój ONI.
WYROCZNIA
Prawa ręka i kat w służbie Tsukuyumi. Skutecznie prowadzi ONI, którzy są jej wierni, tak jak są wierni Białemu Smokowi. Poluje na wszystko, co żywe. Zabija i nierzadko pożera swoje ofiary. Jej słudzy, prowadzeni przez niewidzialną siłę, gotowi są poświęcić życie za Mistrzynię. Nosi rzeźbione drewniane wizerunki swoich ofiar jako trofea. Trudno ocenić, czy jest starożytnym terrorem, czy nowym nemezis. Kto wpadnie w jej szpony, nie ucieknie.
zdolności specjalne
Podczas akcji Walki ONI Wyrocznia i wszyscy ONI w tym samym obszarze zadają obrażenia innym jednostkom, zamiast podbijać obszar.
WHAT
Sama myśl o jego groteskowej masce przeraża i sieje zamęt w szeregach wroga. Działa szybko i precyzyjnie, znienacka zadaje morderczy cios, po czym znika bez śladu. Zwykle walczy samotnie.
Starożytni nie wspominają o nim w swoich księgach. Na naszych oczach rodzi się kolejna legenda.
zdolności specjalne
Na początku akcji Walki ONI What może za darmo przenieść się na dowolny obszar z cechą Tsukuyumi lub na obszar podbity przez ONI.
JAGA
Powiadają, że Jaga wypatruje swoich ofiar unosząc się wysoko na kurzej nóżce. Nie rozstaje się z swoim krukiem, który zastępuje jej parę oczu. Biada każdemu kto spotka ich na swojej drodze. Przynosi klątwy, zatruwa ziemię, powietrze i wodę.
zdolności specjalne
Jaga rzuca klątwy na obszarach podbitych lub do nich przyległych. Nieurodzaj znosi Punkty Zwycięstwa, które otrzymuje gracz za kontrolowanie obszaru, Opętanie eliminuje jednostki na koniec rundy, Spętanie blokuje przejście.
Jaga jest częścią rozszerzenia Nowe Lądy.
MROCZNA TRÓJCA
Wykorzystują sztukę oszustwa i zdrady. Wyłaniając się z cienia prowadzą pobratymców ciemnymi ścieżkami. Doskonale znają ten świat, potrafią poruszać się niezauważeni. Odwracaj się częściej, jeśli podejrzewasz, że obserwuje Cię Cień.
zdolności specjalne
Jednostki ONI możesz wystawiać przy jednostkach Mrocznej Trójcy.
Mroczna Trójca jest częścią rozszerzenia Nowe Lądy.
DEFILER
W przeciwieństwie do innych ONI Defiler nie może się poruszać. Jego macki wrosły w Księżyc. Wysysa nimi resztki życia, stając się silniejszym, niemal nieśmiertelnym. Mgła mutagennych feromonów roznosząca się wokół miejsca jego spoczynku trzyma na dystans wrogów. Jest jednym z najwyższych Daimyō Tsukuyumi, to jemu podlegają hordy ONI.
zdolności specjalne
Podczas gdy Defiler jest na planszy, nie można podbijać obszarów kontrolowanych przez ONI ani z cechą Tsukuyumi. Defiler musi zostać pokonany dwukrotnie, zanim zostanie wyeliminowany.
Defiler jest częścią rozszerzenia Nowe Lądy.
Na ilustracji powyżej pokazane są jednostki zwykłych i legendarnych ONI z podstawowej wersji gry.
FAQ
ONI
Legendarni ONI to jednostki frakcji neutralnej ONI, które posiadają specjalne zdolności.
Zdolności te są aktywne, jeżeli gracze zadecydują, że grają wariant gry z legendarnymi ONI, w przeciwnym wypadku traktujemy je jak zwykłe jednostki ONI.
W wersji podstawowej gry są trzy jednostki legendarna (Kodeks str. 13):
Abbysal – wykonuje akcję Walki ONI na początku fazy zielonej każdego z graczy,
What – skacze na obszary z cechą Tsukuyumi,
Wyrocznia– zamiast podbijać obszary eliminuje jednostki.
Kolejne trzy jednostki legendarne wprowadza do gry rozszerzenie Nowe Lądy.
Legendarni ONI mogą wprowadzić do gry element losowości.
W przypadku kiedy niemożliwe jest wykonanie akcji Walki ONI (brak obszarów kontrolowany przez inną frakcję lub brak obszarów bez znacznika terytorium oraz bez cechy obszaru Tsukuyumi) ŻADNĄ jednostką ONI, wtedy karta akcji (akcja Walka ONI) wskazuje z ilu obszarów musisz poruszyć minimum 1 ONI (górny limit zależy od liczby jednostek w tych obszarach) w kierunku obszarów możliwych do podbicia przez ONI.
Jeżeli karta akcji wskazuje porusz ONI z 3 obszarów, a możliwa akcja Walki ONI jest tylko po poruszeniu z jednego obszaru. Należy wykonać tylko tę 1 akcję Walki ONI, a pozostałe 2 przepadają (nie wykonujemy nimi ruchów).
Wariant łatwiejszy – zakłada rozgrywkę ze wszystkimi ONI jakie są dostępne w grze (nawet z tymi z rozszerzeń do gry).
Wariant zaawansowany – decyzję podejmują gracze z jaką liczbą ONI chcą grać, oczywiście im jest ich mniej tym gra będzie bardziej wymagająca. My natomiast możemy zarekomendować 15 ONI – przy grze dla 4 osób.
Wystaw jednostkę na centralnym obszarze Księżyca. Gracz sam decyduje którą stroną ku górze chce wystawić Defilera. Podczas wystawiania Defilera na planszy nie ma znaczenia czy centralny obszar Księżyca jest kontrolowany czy też nie.
Gracze, którzy kontrolują obszary z cechą Tsukuyumi nie tracą nad nimi kontroli.
Od momentu kiedy Defiler jest na planszy frakcje graczy nie mogą wykonywać akcji podboju na obszarach z cechą Tsukuyumi lub na obszarach kontrolowanych przez ONI. Jednakże ONI dalej mogą wykonywać akcję podboju na obszarach kontrolowanych przez frakcje graczy, na których znajduje się cecha Tsukuyumi.
Defiler sam z siebie się nie może się poruszyć. Jednakże może zostać przesunięty poprzez np. zdolność Władców Utraconych Mórz – Relokacja.
Aby usunąć Defilera z planszy należy go dwukrotnie wyeliminować. Po pierwszej eliminacji obróć go na drugą stronę w tym samym obszarze, w którym się znajdował.
Opis sytuacji:
Zagrywasz kartę akcji „Przebudzenie” jednak na planszy pozostał tylko jeden obszar z 3 jednostkami ONI.
Możliwe działania:
Wykonanie ruchu oraz 1 akcji Walki ONI. Jednostki ONI z tego obszaru możesz przemieścić na sąsiednie obszary według uznania (tj. rozdzielić na różne obszary, przemieścić na ten sam obszar, pozostawić na obecnym obszarze – lub dowolną kombinację tych czynności), jedynym warunkiem jest możliwość zagrania karty walki ONI „Przejęcie ONI” przez jednostki ONI na jednym z tych obszarów (obszar kontrolowany przez inną frakcję lub obszar obszar bez znacznika terytorium oraz bez cechy obszaru Tsukuyumi).
Pozostałe 2 akcje Walki ONI przepadają (przed wykonaniem akcji Walki ONI był tylko obszar z jednostkami ONI).
Masz pytanie dotyczące tej frakcji? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku