fbpx

SUNRISE KINGDOM

 

Życie na Ziemi jest zagrożone. Amaterasu - bogini słońca i siostra Tsukuyumi otworzyła starożytne portale by wysłać Strażników mających pomóc ostatnim ocalałym.

Akcja Sunrise Kingdom rozgrywa się na półkuli południowej na obszarze znacznie oddalonym od Księżyca, ale równie niebezpiecznym. Frakcje, które przetrwały walczą o zasoby, siedliska i przeciwko naporowi ONI.

Duże, fanowskie i limitowane rozszerzenie do gry Tsukuyumi Full Moon Down. Zawiera pięć nowych frakcji, nowe karty wydarzeń, nowe jednostki legendarne ONI, a także dwa nowe moduły: Bramy i Dary Amaterasu.

NOWE FRAKCJE

Ci ludzie odpowiedzieli na wezwanie  swego duszpasterza. W trakcie swojej podróży śpiewają pradawne pieśni zataczając ogromne kręgi. Formacje, które tworzą dają Punkty Zwycięstwa, dodatkowe akcje walki oraz pozwalają przekształcać ONI we własne jednostki. Sama Gospel Bearer odradza się natychmiast po każdej śmierci i może przywoływać poległych wyznawców zza grobu.

poziom trudności: łatwy

więcej o frakcji

Powoli. Skutecznie. Bez litości. Woda zniknęła, ale rafa nie wyginęła. Przetrwała i dostosowała się do nowego środowiska. Funkcjonuje bez centralnej świadomości, bez królowej. Ten wieloorganizmowy twór, pochłonie wkrótce cały świat.

poziom trudności: trudny

więcej o frakcji

Klauni ścigają się po wyschniętym dnie oceanu w swoich podrasowanych brykach, szukają miejsca na kolejne wielkie widowisko. Pojazdy mają zwiększony zasięg, a dzięki aplikowanym środkom psychoaktywnym Uberclowns mogą posiąść nadludzką siłę, która pozwala im wykonać dodatkowe akcje walki.

poziom trudności: średni
więcej o frakcji

Potomkowie Strażników muszą odnaleźć i obudzić pradawnych. Gdy wszyscy zostaną przebudzeni, ONI zostaną zagnani do miejsc skąd przybyli. Jadeitowi wojownicy szukają tych najwspanialszych spośród siebie. Tylko odgłos walki może przywołać ich na pole bitwy.
Jednostki dysponują nową zdolnością dominacja, dzięki której kontrolują obszar na którym się znajdują.

 poziom trudności: łatwy
więcej o frakcji

Przywódcy nigdy nie wierzyli w lepszy, kobiecy świat, ale przeznaczenie zdecydowało inaczej. Genetycznie ulepszone, samoreprodukujące się kobiety-żołnierze z powodzeniem realizują swój plan.
Pragną stworzyć nowy, zielony świat. Czy im się uda?

poziom trudności: trudny
więcej o frakcji

BRAMY

Po interwencji Amaterasu wszystkie ukryte na Ziemi Bramy zostały otwarte. Do tej pory były one zarezerwowane tylko dla Strażników, teraz są dostępne dla wszystkich ocalałych.

Bramy to moduł gry, który wyraźnie zmienia sposób rozgrywki.

Bramy rozstawia się na planszy w trakcie przygotowania do gry. Jednostki przed rozpoczęciem ruchu, albo po jego zakończeniu mogą za darmo przenosić się między Bramami, pod warunkiem, że zakończyły, lub rozpoczynają ruch z obszaru z Bramą.

Dołączając do gry Bramy usuwamy Księżyc, a planszę możemy podzielić na wyspy. Do poruszanie się między wyspami służą właśnie Bramy. WOW! Wyobraź sobie jakie możliwości daje plansza w przykładowej konfiguracji jak niżej.

Po usunięciu Księżyca, ONI wydają się być bezdomni. Nic podobnego! Każda Brama ma właściwości podobne do Księżyca, to tu wystawiane są jednostki startowe ONI i to tutaj mogą się one odradzać.

DARY AMATERASU

Gdy Ziemia jest w ruinie a Tsukuyumi triumfuje, Amaterasu wysyła na Ziemię swoich wojowników. Bogini chroniąc swoje stworzenie przekazuje dary, które pozwolą podjąć walkę z ONI i stawić czoła smokowi. Przez otwarte Bramy wysyła Strażników, by ci stanęli  na przeciw oślepionemu zemstą smokowi oraz jego sługom.

Dary Amaterasu to chyba najbardziej złożony i najtrudniejszy moduł do gry Tsukuyumi, z drugiej strony jeden z najbardziej oczekiwanych.

Dary Amaterasu to 14 kart Darów spośród, których gracze wybierają jeden, najbardziej im pasujący. Nie wszyscy mogą wybierać dowolnie, frakcje Fireborn, Sentinels oraz Dark Crusade mają przygotowane dary specjalnie dla siebie i tylko oni mogą ich używać. Dary dają potężne zdolności, karty walki lub jednostki, tak zwanych Strażników, którzy zasilają armię frakcji, która je wybrała.

Opis zdolności przykładowych Strażników:

 

Kaiju to starożytny smok, który od zawsze stoi po stronie Amaterasu.  Słońce obdarowało go wiecznym ogniem życia, czyniąc go tak starym jak sam świat.

  • Eliminuje ONI z obszaru, na który wkracza, przez który przechodzi lub na którym zostaje wystawiony.
  • Na koniec rundy zadaje obrażenia jednostkom na swoim obszarze.
  • Dysponuje dodatkową akcją walki w fazie czerwonej.
  • Kontroluje obszar na którym stoi (zdolność dominacji).

Torii No Mori to półbóg, który walczy po stronie Amaterasu. Wielkimi susami pokonuje kontynenty, a na grzbiecie dźwiga Bramę.

  • Mobilna Brama, z której korzystać mogą jednostki frakcji Torii No Mori.
  • Zwiększa zasięg ruchu jednostek w fazie czerwonej.
  • Kontroluje obszar na którym stoi (zdolność dominacji).

Strażnik Bajam.

  • Usuwa znaczniki Tsukuyumi i znaczniki terytorium ONI z każdego obszaru, na który wkracza, przez który przechodzi lub na który zostaje wystawiony.
  • Wszystkie jednostki na obszarze z Bajam ignorują BLOKADY.
  • W trakcie efektu frakcji dokłada do planszy do dwóch obszarów z rezerwy (dokłada w puste miejsce, do krawędzi swojego obszaru).
  • Kontroluje obszar na którym stoi (zdolność dominacji).

 Powstali z ONI by stać się Wojownikami Słońca. W ich żyłach krąży płynne światło, potężny dar ich Bogini.

  • Trzech wojowników, którzy w kontratakach używać mogą własny efekt obrony i wartość wzmocnienia.
  • Kontrolują obszary na których stoją (zdolność dominacji).

DODATKOWA ZAWARTOŚĆ

W pudle znajdują się również dwie nowe jednostki legendarne ONI: Ronin oraz Gambler. Pierwszy raz w grze Tsukuyumi będziecie potrzebować kostki do gry, gdyż to ona wskaże zdolność specjalną Gamblera podczas realizacji jego akcji.

Nowe jednostki i obszary przyjmować będą mogły nowe cechy i zdolności:

dominacja - cecha jednostki dzięki której kontroluje ona teren, na którym stoi. Tak długo jak  jednostka z cechą dominacja stoi na takim obszarze, przynosi on Punkt Zwycięstwa jej frakcji a nie frakcji, której znacznik terytorium leży na tym obszarze. Kontrolować nie znaczy podbijać, tak więc wszelkie misje i cele, które odwołują się do podbijania nie dotyczą dominacji.
Amaterasu - cecha terenu. Jednostki ONI nie mogą przebywać na obszarze Amaterasu i nie mogą go podbijać.
teren żyzny - cecha terenu. Dodatkowy znacznik, który nadaje terenowi cechę żyzny, czyli taki, który przynosi 2 PZ na koniec gry.

 

SPECYFIKACJA

Gra dostarczona w pudle o wymiarach 320x320x70 mm.

Uwaga!
Nazwy frakcji, nazwy jednostek, baz oraz wszystkich żetonów frakcji zostały zachowane jak w oryginale i są w języku angielskim.

Zawartość:

  • 1 kafelek Dreamtime
  • 12 znaczników formacji
  • 5 kafelków baz
  • 73 jednostki
  • 5 maskotek
  • 6 Bram
  • 7 Strażników
  • 2 jednostki legendarne ONI
  • 40 znaczników raf
  • 100 znaczników terytorium
  • 23 żetony
  • 5 kafelków terenów
  • 5 znaczników inicjatywy
  • instrukcja (24 strony)
  • 5 planszetek
  • 90 kart
  • 112 plastikowych podstawek

FAQ: często zadawane pytania

Najnowsza wersja instrukcji do pobrania TUTAJ.


Masz pytanie dotyczące tej frakcji? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog