fbpx

FIREBORN

Fireborn

trudność: łatwa
tryb dla 2 graczy: tak
frakcja dostępna jako dodatek

CECHY SPECJALNE

  • dewastacja terenów
  • rozwój jednostek
  • 3 PZ za zdewastowanie bazy

FABULARNIE

Jaja ukryte przez samego smoka Tsukuyumi głęboko pod ziemią, przeleżały zapomniane przez tysiące lat. Transformacje kontynentów, wstrząsy i erupcje wulkanów wyniosły je na powierzchnię, gdzie żar lawy rozpoczął proces narodzin nowych władców nieba.

Na długo przed erą ludzkości, władcami Ziemi były smoki. Jednakże wygnanie ich ojca Tsukuyumi sprawiło, że ludzie nabrali pewności siebie i odważyli się zbuntować. Marduk, pierwszy rycerz Babilonu, zabił Tiamat, najstarszą z Fireborn. To był początek ery wielkich i krwawych polowań. Smoki padały ofiarą rycerzy Zakonu Marduka i powoli odchodziły do legend. Głęboko pod ziemią, garść smoczych jaj ukrytych przed nienawiścią ludzi wyczekiwała swego czasu by przebudzić się i przywrócić należny szacunek tej prastarej rasie.

Obecność Tsukuyumi wzmocniła Fireborn i szał zemsty na swoich prześladowcach zawładną nimi bezgranicznie. Nie bacząc na niebezpieczeństwa atakują i pustoszą ziemię swym gorącym oddechem. Spokój odnajdą, gdy zniknie ostatni dowód dawnych rządów ludzi. Gdy świat stanie w płomieniach, Fireborn rozsieją swe potomstwo tworząc nowe królestwo.

TAKTYKA

Podstawową zasadą strategii Fireborn jest zadanie jak największych obrażeń i obrona własnych jednostek.

Dysponujesz kartami walki umożliwiającymi dewastację terenów (teren zdewastowany nie przynosi Punktów Zwycięstwa). Nie wahaj się ich użyć. Aktywna obrona obszarów jest dla ciebie zbyt kosztowne i zbyt ryzykowna. Tereny zdewastowane nie są atrakcyjne i nie trzeba ich bronić.

Twoje jednostki podlegają ciągłemu rozwojowi. Im więcej w nie zainwestujesz tym stają się silniejsze i pozyskują nowe zdolności. Niemniej jednak zawsze będą one celem polowań,  za ich  eliminację inne frakcje otrzymują Punkty Zwycięstwa.

Lokalizacja twojej bazy jest kluczowa. Musi znajdować się wystarczająco blisko innych baz, abyś mógł je zniszczyć, ale na tyle daleko, aby świeżo wystawione Fireborn niepadły łupem twoich wrogów.

 

ZAWARTOŚĆ

  • 6 jednostek,
  • 1 maskotka (Smocze Jajo),
  • 4 karty walki,
  • 5 kart wydarzeń frakcji,
  • 2 karty zwycięstwa (tryb gry 2-osobowej)
  • 12 żetonów rozwoju,
  • 1 znacznik frakcji,
  • 24 znaczniki terytorium,
  • 1 kafelek bazy,
  • 1 kafelek terenu ze smoczymi śladami,
  • 1 planszetka frakcji
  • 1 instrukcja.
Fireborn

 

 

 


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog