fbpx

NOMADZI

NOMADZI

poziom trudności: łatwy
tryb dla 2 graczy: tak
frakcja podstawowa

CECHY SPECJALNE

  • ponadprzeciętna mobilność,
  • broń zwiększająca siłę ataku,
  • miny,
  • tanie jednostki.

FABULARNIE

Lotniskowiec USS Nomad operował na Pacyfiku, gdy Księżyc uderzył w Ziemię. Dziś statek jest upadłym gigantem w stanie rozkładu. Marynarze nie mają narodu, o który warto walczyć. Ogłosili wrak swoim domem, który ucieleśnia ideały starego świata.

Nomads

Minęło trochę czasu. Na starym lotniskowcu panuje ruch, tak jakby nie tkwił od dawna na dnie suchego Pacyfiku. Byli żołnierze Marynarki Wojennej oraz przywrócone do życia pojazdy próbują przywrócić porządek. Ich celem jest zachowanie wszystkiego co wiąże się ze starym ładem. Z dumą zwą się Nomadami. W nowym świecie czują się jak sieroty, których poszukiwania domu właśnie się rozpoczęły.

Mimo ciężkiej pracy obawiają się, że nie zdążą zbudować silnej społeczności, która mogłaby powstrzymać ONI.

TAKTYKA

Styl gry Nomadów znakomicie pasuje do strategii uderz i uciekaj. Wysoka mobilność niektórych jednostek można zostać sprytnie wykorzystana do okrążenia wroga i szybkiego eliminowania odizolowanych jednostek.

W walce mogą wyposażyć swoje oddziały w dodatkową broń, która powoduje dodatkowe obrażenia. Broń nie jest przypisywana do konkretnych jednostek ani obszarów, dzięki czemu każdy Nomad może stać się niebezpiecznym przeciwnikiem.

 

Uwaga! Materiał filmowy zawiera komponenty wersji angielskiej oraz oryginalne nazewnictwo.

Ich największa słabość to obrona. Jednostki posiadają  stosunkowo mało punktów wytrzymałości. Saperzy mogą podkładać miny, aby zabezpieczyć podbite obszary lub drogi przejścia. Każda mina zadaje wystarczające obrażenia, aby zniszczyć małe jednostki, ale ich połączenie może być niebezpieczne nawet dla dużych oddziałów.

Grając Nomadami należy wykorzystać ich ponadprzeciętną mobilność by zaskakiwać przeciwnika posunięciami. Najlepiej nadają się dla graczy preferujących styl ofensywny.

Tsukuyumi - Nomads- frakcja

Nomadzi dysponują zaledwie kilkoma cechami specjalnymi, produkują tanie jednostki, a ich strategia znakomicie sprawdza się w krótkiej grze.

FAQ: często zadawane pytania


 

Zasady gry dla Nomadów w Kodeksie: Tsukuyumi_Codex

Nomadzi

Jeżeli w jednej rundzie Nomadzi odbiją 4 obszary z rąk innych frakcji (usuną znacznik kontroli innej frakcji), otrzymują 2 Natychmiastowe Punkty Zwycięstwa. Podboju można dokonać w kilku fazach tej samej rundy.

Cecha obszaru Tsukuyumi nie jest traktowana jako znacznik kontroli. Jeśli na obszarze księżyca znajduje się znacznik kontroli innej frakcji, podbicie takiego obszaru liczy się do celu Nomadów.

Cel zostanie zrealizowany, jeśli obszar zostanie podbity w wyniku kontrataku lub w wyniku innej zdolności specjalnej, nawet po turze Nomadów. Nie liczy się, czy utrzymasz obszar, ważna jest
liczba udanych podbojów.

 

 

Czy odpowiedź jest przydatna?
0
0

Każda jednostka wkraczająca na obszar aktywuje minę, nawet jednostka latająca. Gracz Nomadów decyduje czy i ile min wybucha. Miny zadają obrażenia najsłabszym jednostkom.

Mina może również eksplodować, jeżeli na obszarze wystawiane są Rafy (frakcja Reef Collective).

Znacznik AKIRA frakcji Cybersamurajów dezaktywuje miny.

Czy odpowiedź jest przydatna?
3
0

Masz pytanie dotyczące tej frakcji? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku

Galeria

Frakcja Nomadzi w obiektywie @photoboardgamer.


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog