SENTINELS
SENTINELS
poziom trudności: średni |
CECHY SPECJALNE
|
FABULARNIE
Wieczni obrońcy Ziemi. Dawno temu zaprzysięgli bronić ludzi przed wysłannikami ciemności - ONI. Ludzie nigdy w pełni nie zaufali Sentinels, ich moc wzbudzała w nich podobny lęk jak strach przed nieznanym.
Wraz z nadejściem Białego Smoka powrócili ONI. Pandy dotrzymały danego słowa i przybyły by stawić im opór. Teraz walczą nie tyle w obronie ludzkości co życia samego w sobie. Dno dawnego oceanu stało się polem bitwy, walka jest ich losem, a zwycięstwo przeznaczeniem.
TAKTYKA
Sentinels nie posiadają bazy. Jednostki wystawia się na obszarach z Portalem. Na początku ruchu Sentinels, jednostki mogą za darmo teleportować się do dowolnego Portalu na planszy.
Wszystkie jednostki posiadają unikalną możliwość maskowania. Raz na rundę, jako obrońca, zanim atakujący wybierze kartę walki, można zadecydować ile jednostek Sentinels użyje zdolności maskowania. Zamaskowane jednostki nie mogą być atakowane, nie mogą również wybierać kontrataków.
Kakurenbo może dokonać maskowania aż 2 razy na rundę. Jeżeli Kiosan jest na planszy, nie ma obowiązku wykonywania akcji ONI z kart akcji (akcje obowiązkowe według standardowych reguł). Żadna jednostka Sentinels nie posiada punktów podboju, a co za tym idzie nie mogą podbijać ani utrzymywać terenów. Punkty zwycięstwa uzyskuje się nie za kontrolowanie obszarów na koniec gry, a za eliminację ONI. Wieczna walka Sentinels przeciwko ONI przełożyła się na mechanikę gry. W momencie kiedy na planszy nie będzie żadnych jednostek ONI - gra natychmiast się kończy i gracz Sentinels zostaje zwycięzcą niezależnie od ilości zdobytych punktów.
Obecność w grze Sentinels radykalnie wpływa na rozgrywkę.
Mobilne, potężne i potrafiące się maskować Pandy, które mają tylko jeden cel: zgładzić ONI.
Spróbuj się im przeciwstawić?
Uwaga! Frakcja nie jest zgodna z trybem gry dwuosobowym. Minimalna ilość graczy to 3.
ZAWARTOŚĆ
- 6 jednostek,
- 1 maskotka (Jade Dragon),
- 4 karty walki,
- 1 karta misji,
- 1 znacznik frakcji,
- 22 żetonów zwycięstwa,
- 5 Portali,
- 1 planszetka frakcji
- 1 instrukcja.
FAQ: często zadawane pytania
Instrukcja gry Sentinels: Tsukuyumi_Sentinels_Rules_PL.pdf
Sentinels
Jeżeli jednostka Sentinels znajduje się na obszarze ze znacznikiem zatrzymania, nie może opuścić go nawet dzięki zdolności darmowego przeniesienia się na obszar z Portalem.
Kodeks str. 11 „Do końca rundy żadna jednostka nie może opuścić wskazanego obszaru.”
Kartę walki Atak z Zaskoczenia należy zagrać w obszarze z co najmniej jedną jednostką Sentinels.
Następnie można wykonać 1 ruch (co za tym idzie można najpierw teleportować jednostkę z obszaru na obszar z Portalem, a następnie wykonać ruch) jedną wybraną jednostką i zadać nią obrażenia. Jeśli na obszarze znajdują się inne jednostki Sentinels, obrażenia zadaje tylko przesunięta jednostka.
Obrońca przydziela obrażenia swoim jednostkom. Kontrataki wybierają obrońcy z obszaru gdzie jednostka Sentinels zakończyła ruch. W przypadku rozpatrywania kontrataków uwzględnia się wszystkie jednostki Sentinels w obszarze.
Errata dla frakcji Sentinels.
Na planszetce frakcji jednostka Tentunoko ma błędnie wydrukowane punkty obrażeń (zamiast 15 powinno być 30). Na żetonach wartości są wydrukowane poprawnie.
Masz pytanie dotyczące tej frakcji? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku