fbpx

SENTINELS

SENTINELS

trudność: trudny
tryb dla 2 graczy: nie
frakcja dostępna jako dodatek tylko podczas zbiórki

ZAWARTOŚĆ

6 jednostek,
1 maskotka,
5 kart,
8 znaczników specjalnych,
20 znaczników terytorium,
5 portali,
1 karta frakcji
CECHY SPECJALNE

  • Wysoka mobilność dzięki portalom
  • Wygrywają grę po wyeliminowaniu ONI
  • Nie mają bazy, nie podbijają terenów

FABULARNIE

Wieczni obrońcy Ziemi. Dawno temu zaprzysięgli bronić ludzi przed wysłannikami ciemności - ONI. Ludzie nigdy w pełni nie zaufali Sentinels, ich moc wzbudzała w nich podobny lęk jak strach przed nieznanym.

Wraz z nadejściem Białego Smoka powrócili ONI. Pandy dotrzymały danego słowa i przybyły by stawić im opór. Teraz walczą nie tyle w obronie ludzkości co życia samego w sobie. Dno dawnego oceanu stało się polem bitwy, walka jest ich losem, a zwycięstwo przeznaczeniem.

TAKTYKA

W przeciwieństwie do pozostałych frakcji, Sentinels nie posiadają bazy w zamian mają portale, które mogą być przemieszczane po planszy w trakcie rozgrywki. Jednostki tej frakcji mogą za darmo teleportować się miedzy nimi, a nowe mogą być wystawiane na tych samych obszarach gdzie znajdują się portale.

Wszystkie jednostki posiadają unikalną możliwość maskowania. Raz na rundę, jako obrońca, zanim atakujący przekaże kartę walki, można zadecydować ile jednostek Sentinels użyje zdolności maskowania.

Kakurenbo może dokonać maskowania aż 2 razy na rundę. Jeżeli Kiosan  jest wystawiony na planszy, nie ma obowiązku  wykonywanie akcji ONI z kart akcji (akcje te są obowiązkowe według standardowych reguł). Żadna jednostka Sentinels nie posiada punktów podboju, a co za tym idzie nie mogą podbijać ani utrzymywać terenów. Punkty zwycięstwa uzyskuje się nie za kontrolowanie obszarów na koniec gry, a za eliminację ONI w jej trakcie. Święta walka Sentinels kontra ONI przełożyła się na mechanikę gry. W momencie kiedy na planszy nie będzie żadnych jednostek ONI - gra natychmiast się kończy i gracz Sentinels zostaje zwycięzcą niezależnie od ilości zdobytych punktów.

Jak sami widzicie Sentinels diametralnie zmieniają rozgrywkę. Nie tylko gracz nimi grający musi przemyśleć swoją strategię a wszyscy gracze muszą poważnie brać pod uwagę jego poczynania już od pierwszej rundy.

Mobilne, potężne i potrafiące się maskować - Pandy, które mają tylko jeden cel: zgładzić ONI. Spróbujesz się im przeciwstawić?

 

Uwaga! Frakcja nie jest zgodna z trybem gry dwuosobowym. Minimalna ilość graczy to 3.

 

 

 


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog