fbpx

WŁADCY UTRACONYCH MÓRZ

WŁADCY UTRACONYCH MÓRZ

poziom trudności: średni
tryb dla 2 graczy: tak
frakcja dostępna jako dodatek

CECHY SPECJALNE

  • usuwają znaczniki z obszarów
  • przemieszają jednostki wroga
  • rozgrywają więcej wydarzeń

FABULARNIE

Po Wielkim Zderzeniu, oceany wyparowały, przynosząc zagładę miliardom istnień morskich. Wielkie ssaki, szczęśliwie uwięzione w niewielkich ocalałych akwenach, tak jak całe otoczenie uległy wpływowi Tsukuyumi i zaczęły mutować.
Poziom wód ich tymczasowego domu systematycznie opadał, jeszcze bardziej utrudniając beznadziejną walkę o przetrwanie. Zanim wody całkowicie wyparowały, walenie zdążyły przystosować się do nowego środowiska. Potężne, inteligentne i dumne  wyruszyły w podróż szukając nowego miejsca dla siebie, dla rodziny.
Żyją legendą błękitnych oceanów, ławic ryb, fal oraz nieprzeniknionych głębin. W głębi duszy pragną tego bajkowego świata, ale czy tak naprawdę jeszcze do niego należą?

TAKTYKA


Wszystkie wieloryby są ociężałe i masywne - ich zasięg ruchu jest ograniczony tylko do jednego obszaru na fazę. Wykorzystanie akcji ruchu w fazie białej jest kluczowe do strategicznego rozstawienia jednostek.

Wieloryby nie mają bazy, nowe jednostki są wystawiane na obszarach z Malakiem, Anikiem lub Królem. Ich produkcja jest dość kosztowna. Jedyną jednostką, którą wystawiamy bezpośrednio na planszę jest Cielak, płacąc kolejne punkty produkcji rozwijamy Cielaka do Młodzika i dalej do większych jednostek.

Największą siłą Władców Utraconych Mórz są zdolności specjalne Oczyszczenie i Relokacja, które wykonują się podczas efektu frakcji. Oczyszczenie usuwa wszystkie znaczniki z obszaru, na których znajdują się wieloryby (również znaczniki terytorium), natomiast Relokacja pozwala Władcom na przesunięcie obcych jednostek na obszary przyległe.

Biorąc pod uwagę ich ograniczoną mobilność i stosunkowo wysoki koszt produkcji, wieloryby powinny trzymać się razem, aby chronić się nawzajem. Jednakże chcąc efektywnie wykorzystywać zdolności specjalne trzeba zaryzykować rozproszenie jednostek.

Władcy Utraconych Mórz dobierają i zagrywają karty wydarzeń na preferencyjnych zasadach. Możliwość kształtowania planszy, za pomocą kart wydarzeń jest istotnym elementem strategii.

Frakcja potrafi nagle i radykalnie zmienić stosunek sił na planszy. Jeżeli chcesz pokonać Władców musisz skoncentrować się na eliminacji ich jednostek i nie dopuszczać ich do własnych terenów. Nie ignoruj wielorybów, ich największą słabością jest mały zasięg ruchu - wykorzystaj to.

FAQ: często zadawane pytania

Pobierz najnowszą (poprawioną) instrukcję: Tsukuyumi_WladcyUtraconychMorz_Rules_PL

Władcy Utraconych Mórz

Przy grze 2 osobowej Władcy Utraconych Mórz oznaczają tylko jeden obszar startowy.

Przy grze na większą ilość graczy oznaczają 4 obszary startowe.

Czy odpowiedź jest przydatna?
2
0
  1. Koszt wystawienia Cielaka to 2 punkty produkcji – zgodnie z planszetką frakcji.W instrukcji do Władców Utraconych Mórz w paragrafie „Produkcja jednostek”, akapicie „Pozwól im rosnąć!” jest zapis „po zapłaceniu kosztu 1 punktu produkcji”, który powinien brzmieć „po zapłaceniu kosztu 2 punktów produkcji.”.
Czy odpowiedź jest przydatna?
1
0

Masz pytanie dotyczące tej frakcji? Zadaj je na naszej grupie na Facebooku

Galeria

Frakcja Władcy Utraconych Mórz w obiektywie @photoboardgamer.


Tsukuyumi – Full Moon Down, Made by Felix Mertikat under license from King Racoon Games
Copyright (c) for the Polish edition by Dimundi sp. z o.o., 2020, Wydawnictwo WhatTheFrog